Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 8269 ۱۳۹۸/۰۵/۱۹   ۲۱:۵۵:۱۸

امروز؛
مراسم تجلیل از خبرنگاران جنوب استان در مهاباد برگزار شد

 

مراسم تجلیل از خبرنگاران شهرستان های جنوب استان به مناسبت روز خبرنگار در مجتمع طلائیه مهاباد برگزار شد.

به گزارش نای قلم، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: رسانه‌ها باید به قدرت و توان خود در جامعه متکی بوده و به سایر قوا وابستگی نداشته‌ باشند.

حجت‌الاسلام ناصر خدایاری اظهار داشت: رسانه‌ها باید خود را باور کرده و آنچنان با قدرت حرکت‌کنند که به جای وابستگی به سایر قوا قادر باشند آنها را به خود وابسته سازند.

وی با تاکید بر آنکه باید سن رسانه‌های استان و کیفیت انتشار مطالب آنها مورد مطالعه و پژوهش قرار گیرد،  افزود: با گسترش روز افزون فضای مجازی در بین اقشار مختلف نیاز امروز جامعه فراگیری سواد رسانه‌ای است که به عنوان یک ضرورت باید احساس شده و ارتقا پیدا کند.

خدایاری با بیان اینکه خبرنگار باید اقتصادنگار باشد تا توسعه یافتگی در جامعه محقق شود، گفت: مطبوعات و روزنامه‌های استان باید در زمینه ورود و فعالیت در بورس تلاش کرده و به طور جدی در آن ورود پیدا کنند.

وی اضافه کرد: خبرنگاران استان ما باید پایین بودن فرهنگ مطالعه و خرید کتاب در مقایسه با استان های همجوار را مورد بررسی قرار داده و در خصوص تعداد کم سینماها و بی توجهی به بورس واکنش‌های رسانه‌ای نشان دهند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه در خبر تنها سرعت مهم نیست بلکه باید صحت و دقت نیز در آن مورد توجه قرار گیرد، بیان کرد: رسانه‌ها باید در زمینه‌های مختلف کارشناس و متخصص داشته باشند تا قادر باشند به نیازهای متنوع جامعه در عرصه‌های مختلف جوابگو بوده و قادر به اعتمادسازی باشند.

وی با تاکید بر امر آموزش خبرنگاران رسانه‌ها افزود: در دنیای کنونی دیگر رسانه‌های آماتور نمی‌توانند جوابگوی نیازهای جامعه امروز باشند از این رو باید خود را با وضعیت در حال تغییر جامعه وفق دهند.

خدایاری گفت: رسانه‌ها باید نکته‌سنج و دقیق باشند و از پرداخت به مسایل حاشیه‌ای و بی‌ارزش که هیچ سودی برای مردم و جامعه ندارد، خودداری کنند و به هویت ملی و فرهنگ سازی در جامعه بپردازند.

* مسوولان پاسخگوی اصحاب رسانه باشند

فرماندار مهاباد نیز در این آیین گفت: مسوولان وظیفه دارند برای آگاهی بخشی به جامعه همواره نقدپذیر و پاسخگوی اصحاب رسانه باشند.

ایرج شجاعی افزود: مسوولان و بدنه دستگاه‌های اجرایی این شهرستان باید با شفافیت فعالیت‌های خود را ارایه کنند و در قبال اصحاب رسانه تعامل و جوابگویی مناسبی داشته باشند.

وی ادامه داد: اکنون دنیا به‌واسطه قدرت رسانه و سرعت پخش اطلاعات به دهکده جهانی تبدیل شده و رفتار هر انسانی در هر نقطه در کمترین زمان ممکن منعکس می‌شود.

شجاعی با بیان اینکه قدرت اصلی هر جامعه در گرو قدرت رسانه‌ای آن است، اضافه کرد: حوزه‌های توانایی و قدرت کشورها از بخش نظامی و اقتصادی جای خود را به دانایی و آگاهی داده و هر جامعه‌ای که آگاه‌تر باشد برنده و پیش‌روتر است.

فرماندار مهاباد رسانه را عامل جنگ و صلح در جهان دانست و اشاره کرد: رسانه می‌تواند با قلم خود هم زمینه‌ساز صلح در جهان و هم شروع‌کننده جنگ در جهان باشد و از این‌رو اهمیت به دنیای رسانه و فضای مجازی باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

شجاعی با اشاره به اینکه بعضی از خبرنگاران با نقدهای غیرمنصفانه موجب تخریب نخبگان جامعه می‌شوند، اظهار داشت: انتقادهای حساب شده و دقیق از مسوولان موجب اصلاح و بازسازی جامعه خواهد شد و به غیر آن سودی برای مردم ندارد.

* رسانه‌ها همبستگی ملی را تقویت کنند

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی هم گفت: خبرنگاران و رسانه‌ها باید وحدت و همبستگی ملی را بین اقوام مختلف کشورمان تقویت کنند.

جلال محمودزاده افزود: کشور ما از اقوام و مذاهب مختلف تشکیل شده و رسانه‌ها با توجه به این موضوع باید وحدت ملی را خط قرمز خود دانسته و برای همدلی و وحدت در بین جامعه تلاش کنند.

وی با با بیان اینکه خبرنگاران همواره جلوتر از مسوولان هستند، ادامه داد: در بسیاری از کم‌کاری‌ها و مشکلاتی که در جامعه پدید می‌آید، خبرنگاران قبل از مسوولان حاضر و نسبت به آگاهی بخشی به مردم اقدام می‌کنند.

محمودزاده شغل خبرنگاری را از مشاغل سخت و زیان‌آور دانست و اضافه کرد: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی طی نامه‌ای به هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که شغل خبرنگاری در دسته مشاغل سخت و زیان آور قرار دارد.

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی نیز درخواست می‌کنم این موضوع را برای خبرنگاران استان و بهره‌مندی آنان از مزایای این قانون پیگیری کنند.

محمودزاده اظهار داشت: خبرنگاران به واسطه جایگاه و رسالتی که دارند می‌توانند با استفاده از آمار، اطلاعات و نقدهای منصفانه، مسوولان کشور را در توسعه و آبادانی کشور یاری کنند.

*رسانه ها پل ارتباطی میان مدیران و مردم باشند

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهاباد هم در این جلسه ضمن تبریک روز خبرنگار گفت: رسانه ها پل ارتباطی میان مدیران و مردم باشند.

سیامند جوانبخت اظهار کرد: این اداره تمام تلاش خود را برای حمایت از این قشر تاثیرگزار در جامعه انجام خواهد داد و قدردان زحمات شبانه‌روزی اصحاب رسانه خواهد بود.

وی اضافه کرد: از نمایندگان رسانه‌ها انتظار می‌رود با نگاه واقع‌نگر، تخصصی و بدون غرض‌ورزی مسائل و مشکلات جامعه را منعکس کنند.

جوانبخت رسانه‌ها را بهترین تحلیل‌کننده و منتقد عملکرد مسوولان دانست و افزود: در جنگ روانی و اقتصادی که دشمنان ناحق علیه ملت ایران روا داشته‌اند، رسانه‌ها بهترین مدافع و سنگر اصلی خواهند بود.

*فعالیت بیش از 80 خبرنگار در جنوب آذربایجان غربی

مسئول خانه مطبوعات آذربایجانغربی هم در این مراسم گفت: بیش از 80 خبرنگار در جنوب آذربایجان غربی درعرصه اطلاع رسانی فعالیت می کنند.

سیاح افزود: خبرنگاران با عضویت در خانه مطبوعات استان می توانند از مزایای این تشکیلات بهرمند شوند.

در ادامه این مراسم از خبرنگاران جنوب استان با اهدای لوح تجلیل شد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا