Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 8262 ۱۳۹۸/۰۵/۱۸   ۱۵:۳۷:۵۳

در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار عنوان شد؛
خبرنگاران در انتشار مطالب از گمانه‌زنی پرهیز کنند

 

مراسم گرامیداشت روز خبرنگار با حضور استاندار، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، معاون سیاسی استاندار، مدیران دستگاه های اجرایی و اعضای شورای شهر، مدیران و فعالان عرصه رسانه و خبر در محل خانه مطبوعات استان برگزار شد.

به گزارش نای قلم، رئیس خانه مطبوعات آذربایجان‌غربی در این آیین گفت: نام‌گذاری میدانی به نام خبرنگاران از خواسته‌های این قشر است تا تلاش‌های خبرنگاران قدر دانسته شود.

یوسف پیربوداقی افزود: از مسؤولان نیز خواهشمندیم از این قشر زحمت‌کش و پرتلاش حمایت کنند.

وی افزود: توسعه، شاخص‌ها و ابزارهای خاص خود را دارد و مهم‌ترین و زیربنایی‌ترین آن سرمایه اجتماعی است و اگر سرمایه اجتماعی پایین آید، توسعه نیز لطمه خواهد دید.

پیربوداقی، اظهار کرد: برگزاری سه جشنواره ابوذر، رسانه و آیات و رسانه‌نگاران انقلاب از اهم کارهای سال گذشته بود.

وی ادامه داد: همگام با دیگر ارگان‌ها، انجام برخی تفاهم‌نامه‌ها با سازمان‌ها از دیگر فعالیت‌هایی بود که طی سال گذشته انجام شد و اولین سالی بود که سه جشنواره در استان برگزار گردید.

پیربوداقی با اشاره به اینکه سال خوبی برای رسانه‌ها نبود و بحران افزایش قیمت کاغذ را داشتیم، خاطرنشان کرد: توسعه، شاخص‌ها و ابزارهای خاص خود را دارد و مهم‌ترین و زیربنایی‌ترین آن سرمایه اجتماعی است و اگر سرمایه اجتماعی پایین آید، توسعه نیز لطمه خواهد دید.

وی بیان کرد: رسانه‌ها می‌توانند با پرهیز از تفرقه، سرمایه اجتماعی را پررنگ کنند و جامعه رسانه استان حق دارد که انتظار داشته باشد تا حداقل میدانی در شهر به نام خبرنگار نام‌گذاری شد.

* خبرنگاران در انتشار مطالب از گمانه‌زنی پرهیز کنند

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه نیز در این مراسم گفت: خبرنگاران در انتشار مطالب از گمانه‌زنی پرهیز کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی افزود: برخی خبرنگاران گمان خود را به عنوان خبر منتشر می‌کنند و این مساله آسیب بسیاری را در جامعه ما به‌وجود می‌آورد.

وی تصریح کرد: یقین در خبر مساله مهمی است و در انتشار آن باید دقت شود.

امام جمعه ارومیه ادامه داد: خبر اساسی‌ترین مساله برای خبرنگاران است و در برخی مواقع این امر آفات قابل توجهی را برای خبرنگاران ایجاد می‌کند.

وی بیان کرد: اگر خبرنگاری همراه با تعهد اخلاقی نباشد، به جامعه ضربه می‌زند.

نماینده ولی فقیه در استان اظهار داشت: بدون خبر و خبرنگار نمی‌توان در جامعه زندگی کرد و باید تاحد توان از خبرنگاران حمایت شود.

* خبرنگار باید مسوولیت‌پذیر و دلسوز باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی نیز در این آیین گفت: دنیا، دنیای اطلاعات است و خبرنگار باید مسوولیت‌پذیر و دلسوز باشد.

حجت‌الاسلام ناصر خدایاری افزود: خبرنگاران نباید در خبر تصرف کنند و از برداشت شخصی در خبر پرهیز شود زیرا رسانه رابط ارتباطی بین ملت و دولت است.

* نقش مهم خبرنگاران در آگاهسازی جامعه

سپس استاندار آذربایجان غربی با تاکید بر نقش مهم خبرنگاران در آگاهسازی جامعه به منظور مشارکت جدی تر در مدیریت، دستیابی به توسعه پایدار را منوط به نقش آفرینی جدی خبرنگاران دانست.

محمد مهدی شهریاری گفت: خوشبختانه هر روز که می گذرد شاهد تعامل بیشتر خبرنگاران در مسیر دستیابی به توسعه استان هستیم.

وی افزود: از همان شروع بکار در استان عرض کردم و اعتقاد قلبی نیز دارم که خبرنگاران باید در مدیریت استان کمک حال ما باشند و رسالت سنگینی که خبرنگاران عهده دار هستند می تواند برای رفع عقب ماندگی های استان موثر باشد.

شهریاری با بیان اینکه از نقد بی رحمانه بدور از تهمت و تخریب استقبال می کنیم افزود: نقد بی رحمانه را برای شتاب بخشی به روند توسعه استان مفید می دانیم و با روی باز از این انتقادات استقبال می کنیم.

مقام عالی استان با اشاره به اینکه خوشبختانه فضای حاکم بر رسانه های استان، فضایی همدلانه و توسعه مدار است تصریح کرد: متاسفانه تعداد انگشت شماری از کسانی که در این حوزه فعالیت دارند با اتهامات بزرگ و واهی که محلی از اعراب ندارد ضمن اینکه مشکلات امنیتی ایجاد کردند مانع روند توسعه استان نیز شدند.

شهریاری افزود: مقابله با این جریانات وظیفه من است و انتظار می رود جامعه خبرنگاران خودشان مانع این هزینه تراشی ها در روند همدلانه استان بشوند.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه مخالف برخوردهای قهری در قبال خبرنگاران هستیم افزود: اگر در یکی دو مورد هم برای برخی افراد برخوردی شده بنده راضی نبودم و هدف این بوده تا این افراد تفهیم شوند که راه را اشتباه رفته اند و امیدواریم مشکلات این افراد هم به زودی حل شود.

وی گفت: انتظار داریم خبرنگاران مشکلات موجود در خصوص نحوه عملکرد ها را بی رحمانه نقد و مطرح کنند و ما از این موضوع استقبال می کنیم.

شهریاری در ادامه با اشاره به ظرفیت های رسانه ای موجود در استان اعلام کرد که با یکی از موسسات آموزش عالی رایزنی شده تا رشته کارشناسی ارشد ارتباطات را راه اندازی کند تا خبرنگاران و علاقمندان به این رشته مجبور نشوند به استانهای همجوار سفر کنند.

مقام عالی استان در خصوص تکمیل خانه مطبوعات،بیمه و مسکن خبرنگاران نیز قول مساعد داد تا همکاری لازم در این موارد صورت پذیرد.

محمد مهدی شهریاری خاطرنشان کرد: با یکی از موسسات بانکی رایزنی شده تا برای ۳۰۰ نفر از خبرنگاران وام کم بهره ۱۰ میلیون تومانی پرداخت کنند.

رونمایی از کتاب «روزگار سرگشتگی» اولین اثر داستانی «داود حیدرخانی» از روزنامه نگاران ارومیه و تجلیل از خبرنگارانی که سال گذشته ازدواج کرده اند، از برنامه های جنبی این مراسم بود.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا