اخبار
کد خبر : 8258 ۱۳۹۸/۰۵/۱۶   ۲۲:۱۴:۱۰

به میزبانی شهرستان سلماس؛
مراسم تجليل از خبرنگاران شمال آذربایجان غربی برگزار شد

 

مراسم تجليل از خبرنگاران و اصحاب رسانه شمال آذربایجان غربی به میزبانی شهرستان سلماس امروز برگزار شد.

به گزارش نای قلم، رئيس خانه مطبوعات آذربايجان غربي در این مراسم گفت: مدیران ارشد دستگاه هاي اجرايي رسانه سازي را متوقف كنند و بدنبال رسانه مداري باشند.

یوسف پيربوداقي اظهار کرد: امروز جامعه رسانه استان با مشكلاتي همچون اخلاق حرفه اي، مهارت و دانش پذيري و سواد رسانه ای، اثرگذاري و اثرپذيري در حوزه رسالت های اجتماعی و انسانی روبه روست که باید بدان ها توجه ویژه داشت.

وی با تاکید بر اینکه با رسانه سازی مخالفیم، بیان کرد: مدیران ارشد دستگاههاي اجرايي رسانه سازي را متوقف كنند و بدنبال رسانه مداري باشند و در برابر رسانه های مختلف آستانه تحمل بالا و توان برخورد یکسان با همه رسانه ها را داشته باشند.

پیربوداقی افزود: جای مرز و مرزبانی در رسانه های آذربایجان غربی خالی است و آنطور که باید به جنبه های مختلف ظرفیت های مرزی استانمان پرداخته نشده است و در همین راستا جشنواره رسانه، مرز و مرزبانی در اسفندماه در شهرستان ارومیه برگزار خواهد شد و انتظار داریم همه خبرنگاران و اصحاب رسانه آذربایجان غربی تولیدات باکفیت و پرمحتوایی در خصوص مسائل و رنج های حفاظت از مرزهای جمهوری اسلامی توسط نیروهای مرزبانی و سایر نیروهای نظامی و انتظامی در این جشنواره ارائه دهند.

وی اظهار کرد: رسالت رسانه ايجاد چالش درجامعه است و تحليل مسائل بايد بر مبناي اخلاق ديني و قانونمداري باشدو بعبارت دیگر چالش مثبت درجامعه رسالت غيرقابل انكار رسانه ها و مطبوعات است .

رئيس خانه مطبوعات آذربايجان غربي با اشاره به مبحث حقوقي رسانه ها اظهار کرد: بر اساس ارتباط و تفاهم نامه خانه مطبوعات با کانون وکلای آذربایجان غربی و ارتباط صمیمی این خانه با کنون مشاوران قضایی آذربایجان غربی، رسیدگی به امور مختلف پرونده های قضایی و مشاوره های مربوط به خبرنگاران عضو خانه مطبوعات بصورت رایگان است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس آيين نامه وزارت ارشاد،ارائه هرنوع خدمات رسانه اي صرفا به خبرنگاران عضو خانه مطبوعات خواهد بود و بيمه خبرنگاران نيز مشمول اين آيين نامه مي شود و درهمین راستا از همه خبرنگاران و فعالان رسانه ای استان تقاضا داریم برای بهره مندی از خدمات مختلف مربوط به این حوزه حتما عضو خانه مطبوعات شوند.

*نقش خبرنگاران در پيشرفت جامعه قابل اغماض نيست

فرماندار سلماس نیز در این مراسم گفت: خوشبختانه خبرنگاران کشور، اخبار را در كمال شفافيت به مخاطب مي رسانند و نقش آنان در پيشرفت جامعه به هيچ وجه قابل اغماض نيست.

مرتضی اصغری اظهار کرد: خبرنگاری شغلی سخت و ملال آور است و در جنگ هشت سال دفاع مقدس، در روزهای بحرانی سیل و زلزله و هر مشکل و بحرانی که در کشور روی دهد حضور خبرنگاران را در آنها احساس می‌کنیم.

وی ادامه داد: خبرنگاران به عنوان رکن چهارم دموکراسی، نقش بزرگی در راستای اجرای مردم سالاری دارند.

فرماندار سلماس افزود: خبرنگاران دیدبان هویت ایرانی اسلامی به عنوان وجدان زنده و دیدگان بیدار جامعه همواره در مسیر تعالی و بهروزی جامعه قلم می زنند و برای مبارزه واقعی با فساد حتما باید دسترسی به اطلاعات برای تمام مردم محیا شود و رانت اطلاعات باید حفظ شده و انحصاری نشود که در این زمینه نیز نقش خبرنگاران نقش بزرگی است.

وی گفت: بر اساس آموزه های دینی، رسالت ابلاغ پیام توسط پیامبران انجام شده است و ماهیت انقلاب اسلامی، انتقال پیام اسلام و صلح و دوستی بوده، اما در محتوای ارسال این پیام ظرافت و دقت لازم است که خبرنگاران باید این ظرافت را به آن بیافزایند.

اصغری ادامه داد: خبرنگاران باید خیر و مصلحت نظام را در نظر داشته باشند و همواره اخبار شفاف و موثق را به مردم برسانند که خوشبختانه خبرنگاران کشور، اخبار را در کمال شفافیت به مخاطب می رسانند و نقش آنان در پیشرفت جامعه به هیچ وجه قابل اغماض نیست.

*خبرنگاران داعیان آگاهی بخشی در جامعه هستند

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سلماس گفت: خبرنگاران به عنوان داعیان آگاهی بخشی جامعه در همه خوشی ها و ناخوشی های مردم حضور دارند و متحمل فشارهای گوناگون هستند .

رضا مسلمي بیان کرد: در شكل گيري انقلاب اسلامي همين خبرنگاراني كه در عرصه خبررساني فعاليت دارند نقش بسزايي در به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی داشتند كه جا دارد ضمن تبريك روز خبرنگار براي اين عزيزان آرزوي توفيق داشته باشم .

وی افزود: در زمان رژیم طاغوت تمام رسانه ها اعم از راديو و تلويزيون در دست حكومت بود اما رسانه ای به نام "اعلاميه" توانست در پيروزي انقلاب نقش بزرگي ايفا كند.

مسلمی با اشاره به فعالیت شبانه روزی خبرنگاران در پوشش اخبار و وقایع روز، تصریح کرد: تهیه و تدوین خبر استرس کاری خود را دارد که تحملش گاها دشوار است و میتوان گفت که یک خبرنگار واقعا نیازمند جسارت و شجاعت و شهامت است تا در بیان واقعیات و انجام رسالت اطلاع رسانی علی رغم مخالفت ها، مقاومت نماید.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سلماس تصریح کرد: دو مشكل اساسي خبرنگاران كه متاسفانه تاکنون به نتیجه مشخصی نرسیده، يكي بيمه خبرنگاران است كه تاكنون در شهرستان سلماس در اين زمينه نتيجه اي حاصل نشده و مشكل اساسي دوم مسكن خبرنگاران است كه در اين زمينه ان شاالله در آينده نزديك ان شاالله خبرهاي خوبي خواهيم شنيد .

وی خاطرنشان کرد: جا دارد در مقابل این همه فعالیت صادقانه و شبانه روزی و تحمل سختی کار، جایگاه خبرنگاران و فعالان رسانه ای بیش از پیش ارتقا یابد و قدردان زحمات آنان باشیم.

*سرمایه اصلی رسانه‌ها اعتماد است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی نیز در این مراسم گفت: اعتماد سرمایه اصلی رسانه‌ها بوده و با تلاش و كوشش خود اين ویژگی را به دست مي آورند.

حجت‌الاسلام ناصر خدایاری اظهار کرد: سرمایه رسانه، اعتماد است و اعتماد حاصل دقت، امانت و صداقت بوده که خبرنگاران با تلاش و کوشش خود در جهت خبررسانی صحیح، این سرمایه را به دست می آورند و با گسترش دایره خبر این سرمایه را افزایش می دهند.

وی افزود: نقش رسانه ها در سال ٩٨ با توجه به مشکلات به وجود آمده باید ناظر بر حل مشکلات باشد و رسانه یک سرمایه اجتماعی است و باید از آن برای رسیدن به مقاصد و آرمان های برنامه ششم توسعه استفاده کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی ادامه داد: ذهن بشر به صورت خطی به تاریخ می نگرد و این عقیده را دارد که فردا از امروز بهتر است و بشر همواره به‌سمت بهتر شدن حرکت می کند و ما نیز طبق این قاعده به سمت بهتر شدن حرکت کرده و با حرکات عقلانی، فلسفی و تجربی به سمت بهتر شدن حرکت می‌کنیم.

وی گفت: از منظر جامعه شناختی، چهار دوره تاریخی طی شده است که دوره شکار برای بقا، دوره کشاورزی، دوره صنعتی و دوره چهارم عصر ارتباطات است.

خدایاری بیان کرد: رسانه ها باید غنی باشند تا بتوانند مشکلات را مرتفع کنند، هر مناسبت روز خبرنگار است و هر روزی که خبرنگار خبری را مخابره می کند روز خبرنگار است و باید آن را پاس داشت.

انتهای پیام/

 


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا