اخبار
کد خبر : 8257 ۱۳۹۸/۰۵/۱۶   ۲۱:۳۳:۵۳

مدیر عامل بیمه سلامت ایران:
خبرنگاران به مانند قضات قضاوتگران جامعه هستند

 

مدیر عامل بیمه سلامت ایران از طریق ویدئو کنفرانس روز خبرنگار را به کلیه خبرنگاران تبریک گفت.

به گزارش نای قلم، طاهر موهبتی در سخنانی افزود: راه های متفاوتی برای بررسی فرهیختگی هر جامعه وجود دارد که دو روش را دانشمندان بیشتر قبول دارند. یک روش بررسی سابقه تمدن، نخبگان و دانشمندان یک جامعه و روش دوم بررسی وضعیت نخبگان فعلی جامعه است. در این راستا 4 گروه مرجع بررسی می شوند که علمای دینی، دانشگاهیان و معلمان و خبرنگاران از جمله دسته های مورد بررسی هستند.

وی اضافه کرد: در حوزه سلامت گاهی سوالات بسیار سخت و تلخی پرسیده می شود و مسئولان نظام سلامت همواره در این زمینه پاسخگو بوده اند. مهم ترین پرسش این است که چگونه می توانیم صدای مردم را به موقع و به درستی بشنویم تا بتوانیم امکان گفت و گو و نقد را مهیا کنیم.

مدیر عامل بیمه سلامت ایران بیان کرد: یکی از مشکلات ما این است که بلافاصله در مواجهه با نقد، موضوع نقد سازنده را مطرح می کنیم. در این صورت احتمالا معیار سنجش نقد سازنده هم خودمان هستیم و هرآنچه بر خلاف گفتمان و مصالح ما باشد، می گوییم این نقد سازنده نیست. شاید انسان به ذات از مورد نقد بودن ناراضی شود، اما محدود کردن نقد به نقد سازنده معنایش همان خواهش ستایش شدن است.

موهبتی ادامه داد: امروز به کمک فناوری بلافاصله واکنش به اخبار را می بینیم. البته این نویدی است برای تبادل آگاهی در کشور است، اما به مراتب کار خبرنگاران و مسئولیت آنان را دشوار می کند. زیبایی فضای مجازی، استقرار همه ما در یک ساختمان شیشه ای در راستای خدمت به مردم است. بی تردید از سوی مردم در رصد هستیم. حتی اگر گروهی در فضای مجازی رسالتشان را به درستی ایفا نکنند هم این امر ارزشمند است. به مرور زمان، نظارت همگانی و مطالبه گری همه مردم از مسئولان، ما را در خدمت رسانی به مردم یاری خواهد کرد.

رییس هیات مدیره سازمان بیمه سلامت اظهار داشت: معیشت و استقلال مالی خبرنگاران می تواند به ایفای صحیح رسالت رسانه کمک کند. امنیت شغلی و معیشتی برای خبرنگاران مهم است، زیرا خبرنگاران به مانند قضات قضاوتگران جامعه هستند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: خبرنگاران به واقع یاریگران سازمان بیمه سلامت بودند. شرایط امروز کشور شرایط دشواری است و بیش از هر دوره دیگری نیازمند صمیمیت، مهربانی و وفاق میان مردم هستیم. یادمان باشد سخن رییس جمهور کشور را که گفت: «من رییس ستاد قرارگاه خاتم الانبیا در جنگ بودم و شهادت می دهم که امروز شرایط کشور از شرایط دوران جنگ سخت‌تر است.» در زمان دفاع مقدس، صمیمیت، همدلی، از خود گذشتگی و ایثار ظهور و بروز داشت و امروز به شدت نیازمند آن فضای معنوی در کشور هستیم.

در پایان جلسه از خبرنگاران ارومیه تقدیر شد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا