اخبار
کد خبر : 8241 ۱۳۹۸/۰۵/۱۴   ۲۱:۰۱:۰۹

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی:
مسئولان اولویت‌های استانی را به خوبی احصاء کنند

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: مسئولان دستگاه های اجرایی، اولویت‌های استانی را به خوبی احصاء کنند.

به گزارش نای قلم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمهدی قریشی در گفتگویی اظهار کرد: جهاد دانشگاهی برای آموزش و ورود مدیران جوان جهادی در عرصه مسئولیتی نقش آفرین باشد.

وی افزود: جهاد دانشگاهی یکی از ممتازترین رویش‌های انقلاب در بستر علمی کشور است که طی چهل سال گذشته توانسته خدمات ارزنده‌ای در مفهوم علوم دینی و مدیریت جهادی در صفحه عمل از خود نشان دهد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با تبریک فرارسیدن سالروز تاسیس جهاد دانشگاهی، اظهار کرد: این نهاد انقلابی از بدو تاسیس که براساس مطالبه و دیدگاه امام راحل در راستای گسترش تحقیقات و رشد روحیه پژوهشی و نیل به اهداف خودکفایی زیرنظر شورای عالی انقلاب فرهنگی شکل گرفت، اکنون با تجارب ارزشمند خود می‌تواند در گام دوم انقلاب سهم شایسته و قابل‌توجهی ایفا کند.

امام جمعه ارومیه افزود: به تبع حسن اقداماتی که به‌صورت ملی در جهاد دانشگاهی شاهد بودیم، جهاد دانشگاهی استان نیز به لحاظ استعدادهای منطقه‌ای و بومی توانسته است در رشته‌های علمی و پژوهشی و بعضا فرهنگی نمود شاخصی داشته باشد که به‌لحاظ چنین پیشینه‌ای و ظرفیت موجود، انتظارات بیشتری برای عرصه حضور این نهاد در استان متصور هستیم.

وی با بیان اینکه بخش اعظمی از فعالیت های اقتصادی استان در زمینه کشاورزی است، یادآور شد: جهاد دانشگاهی با ورود علمی در این بخش و فعالیت دانش‌بنیان، در زمینه تجاری‌سازی محصولات کشاورزی استان و بازاریابی به شیوه‌های علمی باید مددرسان کشاورزان استان باشد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: امید است با عنایت به نیازهای آموزشی و جهت‌گیری استان براساس مصوبات شورای فرهنگ عمومی مبنی بر پرورش مدیران جهادی، جهاد دانشگاهی مشارکت لازم در این خصوص با مسئولین استانی را داشته باشد و شاهد ورود مدیران جوان جهادی در عرصه‌های مسئولیتی و اجرایی و تولیدی باشیم.

وی افزود: امیدوار هستیم با عنایت به توجه جدی جهاد دانشگاهی به شرکت‌های دانش‌بنیان و ایده‌پرداز، سال‌های آتی با ورود جوانان به عرصه‌های کسب و کار، سرعت پیشرفت استان را بیش از پیش شاهد خواهیم بود و ضمن تبریک مجدد سالگرد تاسیس جهاد دانشگاهی به فرهیختگان این نهاد انقلابی امیدواریم انتظارات مقام معظم رهبری، مردم و مسئولین از جهاد دانشگاهی به سبک و سیاق جهاد علمی برطرف شود.

وی خاطرنشان کرد: مسئولان مربوطه استانی باید بسته به موقعیت جغرافیایی، فرهنگی و اقتصادی و با تبعیت از رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی بر روند پیشرفت عدالت‌محور و اقدامات توصیه شده در بیانیه گام دوم انقلاب و نیز سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی و الزامات فرهنگی، هدف‌گذاری مناسبی انجام داده و در راستای اسناد پایه توسعه استان مشارکت علمی لازم در تبدیل علم به علوم کاربردی استانی صورت دهند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی تصریح کرد: نکته قابل توجه و ضروری مشارکت‌دهی جوانان در زمینه‌های موردنظر بوده و می‌توان با ورود به فضای کسب و کار استانی و امور پژوهشی اولویت ‌دار استانی این امر را تسریع بخشید.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا