اخبار
کد خبر : 8236 ۱۳۹۸/۰۵/۱۳   ۲۱:۵۹:۵۷

استاندار آذربایجان غربی:
دولت به دنبال غنای فرهنگ‌ها و زبان‌ها است

 

استاندار آذربایجان غربی گفت: دولت یازدهم و دوازدهم به دنبال غنای فرهنگ‌ها و زبان‌ها است.

به گزارش نای قلم، محمدمهدی شهریاری در جلسه شورای سیاست گذاری بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان اظهار کرد: دولت تقویت فرهنگ، هنر، موسیقی و زبان را با تمهیدات مختلف در دستور کار قرار داده است.

وی افزود: فرهنگ و هنر آذربایجان همواره در طول تاریخ به غنای فرهنگی و ادبی کشور کمک کرده است

استاندار آذربایجان غربی اضافه کرد: تقویت بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان به نوعی تقویت و تعالی بخشی به فرهنگ و هنر ایران است.

شهریاری تصریح کرد: تاسیس بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان گامی مهم در جهت توسعه و غنای فرهنگی کشور است و باید از ظرفیت این بنیاد به بهترین نحو در جهت حفظ سرمایه های فرهنگی، انسجام ملی و اعتلای هویت اسلامی- ایرانی استفاده شود.

وی همچنین از اعضای بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان خواست با ارائه پیشنهادات و راهکارهای خود به توسعه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی استان کمک کنند.

مقام عالی استان در ادامه به مشکلات ساختاری بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان اشاره و تصریح کرد: اختصاص ردیف بودجه ملی برای شاخه استانی بنیاد فرهنگ، ادب و هنر آذربایجان پیگیری می‌شود.

شهریاری همچنین گفت: شورای سیاست گذاری بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان، اماکنی که با فعالیت های فرهنگی بنیاد تناسب دارند را شناسایی و معرفی کند تا بتوانیم محل مناسب و دائمی را برای فعالیت بنیاد اختصاص دهیم.

در این جلسه اعضای حاضر و اندیشمندان حوزه فرهنگ، ادب و هنر آذربایجان‌غربی پیشنهادهای خود را برای ارتقای جایگاه بنیاد فرهنگ، ادب و هنر استان مطرح کردند.

گفتنی است بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان شعبه استان آذربایجان غربی در حال حاضر در محل مدرسه تاریخی هدایت ارومیه مستقر است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا