اخبار
کد خبر : 8235 ۱۳۹۸/۰۵/۱۳   ۲۱:۵۳:۳۵

مدیر کل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری:
بسترهای زایش و رویش تخلف در ادارات خشک شود

 

مدیر کل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری آذربایجان غربی گفت: علت و ریشه بروز تخلف و جرم شناسایی و بسترهای زایش و رویش تخلف در ادارات خشک شود .

به گزارش نای قلم، رسول مقابلی در جلسه کمیته سلامت اداری و صیانت از حقوق مردم که در محل سالن حوزه استاندار تشکیل شد، اظهار کرد: تشکیل پرونده و برخوردهای مکرر موردی در مقابله با نارسائی ها و تخلفات هرچند لازم و بازدارنده هست ولی چاره ساز نیست.

وی افزود: بررسی ها حاکی از این است که در مواقعی سیاست ها، انتصابات نابجا، رویه های سنتی مورد عمل و در برخی موارد نیز کارکردهای سلیقه ای تعدادی از کارکنان در بخش های مختلف موجب تمرکز شکایات و نارضایتی ها در دستگاه ها و ادارات شده و کلیت دستگاه ها و مردم را با چالش مواجه می کند.

مقابلی خاطرنشان کرد: لازم است مدیران فراوانی شکایات مردمی در بخش های زیر مجموعه خود هم در ستاد استان و هم در شهرستان ها را مورد سنجش و رصد موثر قرار داده و نقاط آسیب زا در رویه های مورد عمل را برای تسهیل و تسریع در امورات رفع و اعلام کنند .

در ادامه برخی از مدیران و کارشناسان حاضر در جلسه گزارشی از اقدامات اصلاحی خود را در امر ارتقاء سلامت اداری ارائه و نکته نظرات خود را بیان کردند.

بررسی میزان اجرای مصادیق حقوق شهروندی در ستاد استانداری، بررسی گلوگاه های فسادخیز و آسیب رسان در فرآیندهای اداری وضعیت میز خدمت حضوری و الکترونیکی و ارزیابی های مستمر صورت گرفته در ارزیابی دفاتر ستادی و بازرسی های دوره ای از فرمانداری ها، بخشداری ها و شهرداری های استان و همچنین ایجاد بستر لازم برای حضور مدیران دستگاه های اجرایی جهت پاسخگویی به درخواست ها و شکایات مردمی از دیگر موارد مورد بحث و بررسی در جلسه کمیته مدیریت عملکرد، سلامت اداری و صیانت از حقوق مردم استانداری بود.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا