اخبار
کد خبر : 8217 ۱۳۹۸/۰۵/۱۰   ۲۱:۲۵:۵۵

استاندار آذربایجان غربی متذکر شد
نرخ بالای بی سوادی؛ یکی از علل وقوع آسیب های اجتماعی در استان

 

استاندار آذربایجان غربی گفت: عقب ماندگی استان در شاخص زیرساخت های آموزشی و نیز نرخ بالای بی سوادی یکی از علل وقوع آسیب های اجتماعی است.

به گزارش نای قلم، محمد مهدی شهریاری در جریان دیدار معاون امور آسیب های و مسائل اجتماعی سازمان امور اجتماعی کشور، اظهار کرد: برای جبران این وضعیت تامین زیرساخت های آموزشی و ارائه خدمات به مناطق حاشیه نشین و روستایی را به صورت جدی در دو سال اخیر از طریق اختصاص اعتبارات ویژه و ایجاد پویایی در مدیریت ها پیگیر هستیم.

وی با تشریح وضعیت استان و فعالیت ۹ دفتر تسهیل گری، ارائه خدمات در مبدا و جلوگیری از موازی کاری در ارائه خدمات کالبدی در مناطق حاشیه نشین را از جمله راهکارهای اثربخشی اقدامات پیشگیری از آسیب های اجتماعی عنوان کرد.

استاندار آذربایجان غربی تصریح کرد: سال گذشته با تخصیص اعتبارات ویژه پنج هزار بازمانده از تحصیل به چرخه آموزش برگشتند.

معاون امور آسیب ها و مسائل اجتماعی سازمان امور اجتماعی وزارت کشور نیز در این دیدار گفت: در حال حاضر ۲۰۰ محله در ۲۲ استان کشور از طریق ۱۳۰ دفتر تسهیل گری خدمات مورد نظر برای کاهش آسیب های اجتماعی را دریافت می کنند.

رضا محبوبی با اشاره به انسجام مطلوبی که در دفاتر تسهیل گری استان حاکم شده است، افزود: نگاه ما به دفاتر تسهیل گری این نبوده که مطالبه گر و نق زننده به مسئولان باشد بلکه در جهت توانمند سازی محلات هدف با برنامه های علمی و مشاوره ای حداکثر ظرف مدت پنج سال نسبت به توانمندسازی محلات هدف اقدام کنند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا