اخبار
کد خبر : 8216 ۱۳۹۸/۰۵/۱۰   ۲۱:۱۵:۳۷

مدیر کل امور مالیاتی آذربایجان غربی:
جرایم مالیاتی قابل بخشش قانون مالیات های مستقیم بخشیده می شود

 

مدیر کل امور مالیاتی آذربایجان غربی گفت: جرایم مالیاتی قابل بخشش قانون مالیات های مستقیم و ارزش افزوده بخشوده می شود.

به گزارش نای قلم، حسن کوماسی در گفتگویی از ابلاغ بخشنامه بخشودگی جرایم مالیاتی قابل بخشش موضوع برخی مواد قانون مالیات های مستقیم و ارزش افزوده خبر داد و افزود: طبق مفاد این بخشنامه، تصمیماتی درباره بخشودگی جرایم مالیاتی قابل بخشش موضوع ماده 169 مکرر قانون مالیات های مستقیم مواد 169، 190، 193، 197 و 199 قانون مالیات های مستقیم مصوب سال 1380 و مواد 22 و 23 قانون مالیات بر ارزش افزوده، برای مودیان اشخاص حقیقی و اشخاص حقوقی غیردولتی، اتخاذ شده است.

وی اضافه کرد: مودیان می توانند در صورت پرداخت ماندهبدهی قطعی شده خود اعم از اصل بدهی و جرایم غیر قابل بخشش تا پایان مهر ماه، در اجرای مقررات ماده 191 قانون مالیات های مستقیم از این حیث و در این مرحله به عنوان مؤدی خویش حساب تلقی و مورد بخشودگی قرار گیرند.

کوماسی با بیان اینکه این بخشودگی در راستای حمایت از تولید کالای ایرانی، حمایت از فعالان اقتصادی، رعایت اصل تکریم ارباب رجوع و افزایش رضایتمندی مودیان مالیاتی اتخاذ شده است، گفت: در صورتی که مودیان بدهی قطعی شده را تا آخر مهر ماه سال جاری پرداخت کنند مشمول بخشودگی معادل 100 درصد جرایم قابل بخشش می شوند.

وی به مفاد بند 2 بخشنامه بخشودگی برخی جرایم مالیاتی اشاره کرد و افزود: در صورت پرداخت مانده بدهی قطعی شده، بخشودگی برای مودیان واحدهای تولیدی دارای پروانه بهره برداری و پروانه کسب تولیدی از مراجع ذیربط درآبان ماه سال جاری، معادل 98 درصد جرایم قابل بخشش و برای سایر مودیان 96 درصد جرایم قابل بخشش خواهد بود.

کوماسی گفت: درصدهای بخشودگی برای مودیان واحدهای تولیدی دارای پروانه بهره برداری و پروانه کسب تولیدی از مراجع ذیربط که بعد از آبان ماه نسبت به پرداخت بدهی اقدام کنند درصد بخشودگی به تدریج کمتر شده، به این شکل که برای هر ماه تاخیر 2 درصد برای واحدهای تولیدی و چهار درصد برای سایر شرکت ها جریمه مطالبه می شود.

مدیرکل امور مالیاتی استان با اعلام اینکه میزان بخشودگی جرایم براساس تاریخ پرداخت مانده بدهی قطعی شده هر یک از سنوات است، اظهار داشت: برای بخشودگی جرایم در اجرای این بخشنامه، مودیان یاد شده باید درخواست بخشودگی جرایم را به اداره امور مالیاتی استان تسلیم کنند تا در اجرای این بخشنامه مورد بخشودگی قرار گیرد.

کوماسی با اعلام اینکه مودیان مالیاتی می توانند برای هر یک از سنوات با پرداخت بدهی مالیاتی آن سال، از مفاد این بخشنامه بهره مند شوند، ادامه داد: مودیانی که قبل از ابلاغ این بخشنامه نسبت به پرداخت بدهی مالیاتی قطعی شده خود اقدام کرده‎اند، می توانند درخواست بخشودگی جرایم خود را تا 20 اسفند سال جاری به ادارات امور مالیاتی تسلیم و مورد بخشودگی قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از مفاد این بخشنامه برای بخشودگی جرایم عملکرد و دوره های مالیاتی سال های 1395، 1396 و 1397 برای مودیانی که طبق مقررات ماده 169 قانون مالیات های مستقیم و آیین نامه اجرایی تبصره (3) این ماده مکلف به ارسال فهرست معاملات هستند، منوط به ارسال فهرست معاملات هر یک از این سال ها تا پایان مهر ماه سال جاری است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا