اخبار
کد خبر : 8203 ۱۳۹۸/۰۵/۰۸   ۲۲:۱۲:۱۲

امروز؛
"به وقت سلام" در ارومیه رونمایی شد

 

کتاب شعر آئینی "به وقت سلام" در محل سالن اجتماعات خانه مطبوعات استان رونمایی شد.

به گزارش نای قلم، کتاب شعر آئینی «وقت سلام» نوشته وحید طلعت توسط نشر آدالار چاپ و امروز با حضور نماینده ولی فقیه در استان و شعرا و نویسندگان رونمایی شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی در این مراسم گفت: شعرا ذخایر ملی هستند و وظیفه مسئولان مراقبت از شاعران است.

حجت الاسلام ناصر خدایاری اضافه کرد: باید در عرصه فرهنگ و هنر تعادل برقرار شود.

وی افزود: رسالت مسئولان فرهنگی فراهم کردن زمینه برای توسعه و شکوفایی فرهنگ و هنر استان است.

خدایاری اضافه کرد: توجه به ادبیات آیینی باید در حوزه های فرهنگی مورد توجه قرار گیرد چرا که ادبیات آیینی بستری مناسب جهت اشاعۀ فرهنگ اسلامی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه حمایت از شاعران، هنرمندان و نویسندگان در دستور کار این اداره کل است، افزود: این اداره کل به منظور حمایت از شاعران علاوه بر این با توزیع کتاب‌های خریداری شده در سطح کشور به انتشار آثار فاخر کمک می کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی یادآور شد: اگر زمینه و بستری فراهم شود تا به عصر شعر و شاعری که دوران طلایی آن قرن هفتم و هشتم بود برگردیم، شاهد ظهور ادبیات جدید خواهیم بود.

خدایاری درخصوص اثر گرانقدر به وقت سلام نیز اظهار کرد: این کتاب نخستین کتاب در حوزه شعر آیینی دراستان است که در برگیرنده عشق و علاقه شاعر به اهل بیت است.

* راه اندازی خانه ادبیات و شعر در ارومیه

رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه هم در این مراسم گفت: خانه ادبیات و شعر با هدف ترویج و حمایت از شاعران استان در ارومیه راه اندازی می شود.

محمدرضا علیزاده افزود: طبق تصمیمات انجام شده نام یکی از فرهنگسراهای ارومیه برای استفاده های فرهنگی و هنری شاعران و نویسندگان به نام فرهنگسرای ادبیات و شعر نام گذاری می شود.

وی تصریح کرد: باید در هر برهه ای از زمان از افراد بزرگ حمایت شود تا آثار فاخر و ارزشمندی را ارائه دهند.

رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه با ابراز خرسندی از اینکه به شعر واهل فرهنگ درسال های گذشته توجه ویژه ای شده است به برگزاری جلسات شعر و ادب و دورهمی های شعر در ارومیه اشاره کرد و یادآور شد: برگزاری محافل شعر و هنر نوید آینده خوب و درخشان برای هنر استان است.

وی اظهار کرد: شورای شهر ارومیه به صورت اصولی حمایت های مالی را از نویسندگان شهر انجام خواهد داد.

* شعر و شاعری در عالم اسلام مورد تاکید فراوان است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه به عنوان آخرین سخنران این مراسم گفت: شعر و شاعری در عالم اسلام مورد تاکید فراوان است.

حجت الاسلام سید مهدی قریشی تصریح کرد: پیامبر اکرم و ائمه اطهار نیز از شاعران عصر خود حمایت می کردند و از شاعران می خواستند قلم خود را برای تبلیغ اسلام بکارگیرند.

وی خاطرنشان کرد: شعر و نوشته شاعر باید در راستای ترویج و تشویق قواعد و احکام دینی باشد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به مسئله غدیر خم یادآورشد: شاعران از جمله کسانی بودند که با قلم خود توانستند مسئله غدیر خم را زنده نگه دارند.

در این مراسم کتاب «وقت سلام» اثر وحید طلعت از شاعران پرآوازه استان توسط نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسوولان استانی رونمایی شد.

این کتاب که چهارمین مجموعه نگاشته شده توسط وحید طلعت به شمار می رود، مجموعه شعرهای آیینی در مورد اهل بیت (ع) است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا