اخبار
کد خبر : 820 ۱۳۹۴/۰۷/۲۵   

سیزدهمین نمایشگاه کتاب ارومیه؛ پرونده ای که بسته شد

* 250هزار نفر از نمایشگاه کتاب ارومیه بازدید کردند

سیزدهمین نمایشگاه کتاب ارومیه به کار خود پایان داد؛ پرونده ای که هر چند بسته شد اما آثار آن در رشد فرهنگ کتابخوانی و مطالعه همچنان در جامعه باقی خواهد ماند.

به گزارش نای قلم، سیزدهمین نمایشگاه کتاب ارومیه در روزهای پایانی با شمار زیادی از بازدیدکنندگان روبرو شد؛ موضوعی که اگر بخواهیم براساس کمیت نمایشگاه را مورد قضاوت قرار دهیم این نمایشگاه با کسب نمره قبولی این مرحله را پشت سرگذاشته است.

نمایشگاه های بزرگ و با کیفیت همواره در جست و جوی نوآوری، ابتکار و تولید علم هستند و به نظر می رسد نمایشگاه ارومیه نیز باید این شیوه را در برنامه های آتی خود قرار دهد.

* آمار خریدهای کتاب

اهالی نشر با حضور در آوردگاه فرهنگی کتاب فارغ از توجه به گسترش کتاب و کتابخوانی در جامعه، به مقوله فروش کتاب هم گوشه چشمی داشته اند و مسایل مالی در توسعه پایدار این صنعت دخیل می دانستند.

مدیرکل ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی گفت: 400 میلیون تومان بن و 750 میلیون تومان کتاب در سیزدهمین نمایشگاه کتاب ارومیه فروخته شده است.

به گفته حجت الاسلام محمدباقر کریمی 250هزار نفر از نمایشگاه کتاب ارومیه بازدید کردند.

پرونده نمایشگاه کتاب ارومیه در حالی به اتمام رسید که سایه گرانی کتاب و مسائل اقتصادی کاملا بر آن سایه انداخته بود و از ناشر و بازدیدکننده از آن گله می‌کردند به طوری که در ساعات انتهایی برگزاری خود همچنان پذیرای علاقه‌مندان به کتاب بود و برخی ناشران نیز با اعلام تخفیف‌های بالای 10 درصد درصد جذب بازدیدکنندگان دقیقه نودی بودند. البته حضور جمعیت مشتاق نیز نشان می داد که آنها نیز با این ترفند آشنا هستند و در این شرایط اقتصادی از فرصت ارزان‌تر خریدن کتاب استفاده کردند.

در نمایشگاه کتاب ارومیه 220 ناشر شرکت کرده بودند و 30 هزار عنوان کتاب با 30 درصد تخفیف به صورت سراسری در معرض دید عموم قرار گرفت.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا