مديرکل فرودگاههاي آذربايجان غربي گفت: برخی تاخیرات برای حفظ ایمنی پروازها رخ میدهد و نمیتوان از آن گریزی داشت.
به گزارش نای قلم، محمدعلی قراملکی در گفتگویی اظهار کرد: با این وجود طبق منشور حقوق مسافران که سازمان هواپیمایی کشوری آن را ابلاغ کرده است باید بر اساس میزان تاخیر تمام حقوق مسافران توسط شرکتهای هواپیمایی رعایت شود این میتواند از اطلاعرسانی به موقع گرفته تا پذیرایی و فراهم کردن امکانات رفاهی و حتی استرداد بلیتها بدون کسر هزینه و جبران خسارتهای ناشی از تاخیر باشد.
وی افزود: براي اينکه بتوانيم رضايت مسافران را کسب کنيم شاخص برنامههاي خود را رعايت مفاد منشور حقوق مسافران در تعامل با شرکتهاي هواپيمايي قرار ميدهيم.
مديرکل فرودگاههاي آذربايجان غربي گفت: یکی از مسائل مهم در فرودگاهها بروز تاخیر در پروازها است که در بسیاری از موارد این موضوع ارتباطی با فرودگاه ندارد و شرایط جوی و یا مشکلات فنی هواپیماها موجب میشوند که پروازها با تاخیر و یا ابطال روبرو شوند.
وی تصریح کرد: خوشبختانه فضای ترمینالی فرودگاه ارومیه توسعه پیدا کرده و فضاهای آن جداسازی شدهاست که از نظر سرمایش و گرمایش نیز در شرایط خوبی هستند. همچنین از نظر سامانههای کمک ناوبری و تجهیزات و تاسیسات زیرساختی نیز در شرایط مناسبی قرار دارد که میتواند ایمنی پروازها و رفاه مسافران را تا حد زیادی برآورده سازد.
مديرکل فرودگاههاي آذربايجان غربي در مورد برنامه خود در فرودگاه ارومیه گفت: به مانند روند پیشین، برنامه ما نیز افزایش مقاصد پروازی و توسعه شبکه پروازی است و باید بتوانیم از ظرفیتهای موجود در این فرودگاه بهرهبرداری بیشتری داشته باشیم.
قراملکی با بیان اینکه اکنون فرودگاه ارومیه به سه مقصد تهران، مشهد و استانبول پرواز دارد، گفت: به امید خدا از 8 مرداد عملیات حج این فرودگاه نیز آغاز میشود که طی 17 پرواز، حدود 3250 زائر اعزام خواهند شد.
انتهای پیام/ |