اخبار
کد خبر : 8170 ۱۳۹۸/۰۵/۰۲   ۲۲:۳۴:۲۱

رییس گروه رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی:
مدارک غیررسمی دوره‌های آموزش خبرنگاری اعتبار قانونی ندارند

 

رییس گروه رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: کلاس ها و دوره های آموزش خبرنگاری که از سوی برخی رسانه ها برگزار می شود، فاقد اعتبار است.

امید سیاح در گفتگوی اختصاصی با نای قلم اظهار کرد: برخی رسانه ها بدون هماهنگی با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نسبت به برگزاری کلاس های آموزش خبرنگاری اقدام می کنند که باید تاکید کنم مدارک این دوره ها از نگاه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فاقد اعتبار و ارزش آموزشی است.

وی افزود: متولی قانونی برگزاری دوره های آموزش خبرنگاری فقط ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

رییس گروه رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی اضافه کرد: از این پس با رسانه هایی که نسبت به برگزاری کلاس های آموزشی اقدام کنند، برخورد قانونی می شود.

سیاح در ادامه سخنان خود با اشاره به ضرورت ارتقای مهارت‌های حرفه‌ای خبرنگاران استان، اظهار کرد: از سال 82 تاکنون چهار دوره آموزش خبرنگاری در سطوح مبتدی و پیشرفته با حضور اساتید مطرح دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شده است و آزمون پنجمین دوره فردا برگزار می شود.

وی ادامه داد: تاکنون 100 نفر داوطلب در این دوره های آموزشی موفق به قبولی در آزمون و اخذ مدرک شده اند.

رییس گروه رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه مدرسان پنجمین دوره آموزش خبرنگاری از سوی دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی معرفی شده بودند، تصریح کرد: فردا 30 نفر در آزمون شرکت می کنند.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین وظایف مرکز مطالعات توسعه رسانه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش خبرنگاری است که در این زمینه همکاری خوبی میان این مرکز و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی طی سال‌های اخیر شکل گرفته است.

سیاح خاطرنشان کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی در راستای ارتقای دانش علمی روزنامه نگاران و خبرنگاران فعال رسانه‌های استان یکی از برنامه‌های جدی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا