اخبار
کد خبر : 817 ۱۳۹۴/۰۷/۲۵   

شناسایی راه هاي فرار مالياتي در استان ضروری است

* ایجاد منابع جدید درآمدی لازمه تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی در استان است

ماليات يكي از مهم‌ترين ابزارهاي سياست مالي در تنظيم فعاليت‌هاي مختلف اقتصادي براي رسيدن به تعادل اقتصادي و در نهايت عدالت اجتماعي است. سياست‌هاي مالياتي از طريق تصحيح و تثبيت فعاليت‌هاي اقتصادي در بخش‌هاي مختلف، نه تنها به تامين منابع مالي دولت، بلكه به رشد و توسعه اقتصادي كمك مي‌كند. اعمال صحيح سياست‌هاي مالياتي را مي‌توان ابزاري در جهت افزايش تحرك، پويايي و حركت به سمت توسعه اقتصادي، اجتماعي تلقي كرد.

به گزارش نای قلم، از سوي ديگر، اجراي ناصحيح سياست‌هاي مالياتي، موجب ضعف بخش‌هاي مختلف اقتصادي و عدم تامين منابع مالي دولت از اين روش و كند شدن حركت توسعه اقتصادي و اجتماعي مي‌شود. در واقع استفاده از ماليات به عنوان يك جريان سالم درآمدي براي توسعه اقتصادي و گسستن از وابستگي اقتصادي است و منطقي‌ترين روش تامين مخارج دولت است به طوري كه مي‌توان گفت، هر چه ميزان درصد ماليات در درآمدهاي دولت افزايش يابد، بودجه دولت حالت سالم‌تر ومطمئن‌تري را پيدا مي‌كند. پس مي‌توان گفت، ماليات‌ها، به دليل اثرهاي تخصيصي و توزيعي خود، همواره از ابزارهاي موثر در دست دولت‌ها به شمار مي‌روند.

از طرفی فرار مالياتي سرچشمه بسياري از نابساماني هاي اجتماعي و اقتصادي است و باعث ايجاد مشكلات پولي و مالي، نادرستي سياست هاي اقتصادي و نافرجامي تدابير اجتماعي می شود.

با توجه به این مهم استاندار آذربایجان غربی بر ضرورت شناسایی منابع جدید و راه هاي فرار مالياتي در استان تاکید کرد.

قربانعلی سعادت امروز در جلسه ستاد تجهیز درآمد آذربایجان غربی اظهار کرد: شناسايي مؤديان جديد و راه هاي فرار مالياتي نقش موثری در بالا بردن سطح درآمدهای استان دارد.

وی افزود: پیش بینی و ایجاد منابع جدید درآمدی لازمه تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی در استان است.

سعادت با اشاره به عزم دولت برای کاهش وابستگی به درآمدهای حاصل از فروش نفت و سیاسیت های اقتصاد مقاومتی، خواستار پیش بینی و ایجاد منابع جدید درآمدی برای رشد و توسعه استان در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی شد.

استاندار آذربایجان غربی با تاکید بر این که دستگاه های اجرایی استان، تحقق اقتصاد مقاومتی و سیستم درآمد و هزینه را با جدیت بیشتر دنبال کنند، گفت: دستگاه های اجرایی استان تحقق اقتصاد مقاومتی را با جدیت بیشتری دنبال و از ظرفیت های درآمدی استان در این زمینه استفاده کنند.

گفتنی است جلسه ستاد تجهیز درآمد آذربایجان غربی به ریاست استاندار آذربایجان غربی و با حضور معاون برنامه ریزی و امور اشتغال استاندار، مدیران کل و سایر اعضای این ستاد به منظور بررسی گزارش وصول شش ماهه درآمدهای استانی سال 94، ارائه گزارش درآمدهای مالیاتی و گمرکی، بررسی مولفه های تاثیر گذار در وصول درآمد و پیش بینی درآمد های استان در سال 95 در سالن جلسات حوزه استاندار تشکیل شد.

مدیران و نمایندگان دستگاههای اجرايي و اعضای ستاد در این جلسه به بحث و تبادل نظر در ارتباط با وضعیت وصول درآمدهای دولتی و ارایه راهکارهای لازم برای افزایش درآمدهای استان پرداختند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا