اخبار
کد خبر : 8166 ۱۳۹۸/۰۵/۰۲   ۱۹:۳۱:۴۱

عضوهیات علمی دانشگاه ارومیه متذکر شد
احساس تبعیض و نابرابری؛ علت فرار مالیاتی

 

عضوهیات علمی دانشگاه ارومیه گفت: احساس تبعیض و نابرابری در بسیاری از موارد علت فرار مالیاتی یا کتمان درآمد توسط مودیان مالیاتی است.

به گزارش نای قلم، یوسف محمدزاده در گفتگویی اظهار کرد: اغلب مودیان مالیاتی، مردم و تولیدکنندگان بیشتر از آنکه از میزان مالیاتی که برایشان نوشته شده شکایت داشته باشند از برخوردهای سلیقه ای و نابرابر ماموران مالیاتی اظهار نارضایتی می کنند.

وی افزود: اگر زیرساخت های الکترونیکی ما به استاندارد های روز دنیا مجهز نشود، ممکن است در مسیر هدایت اقتصادی دچار مشکل شویم.

عضوهیات علمی دانشگاه ارومیه اضافه کرد: شفافیت یکی از چالش های مهم اقتصاد کشور به ویژه بخش مالیات است.

وی اظهار داشت: شفافیت مستلزم یک تصمیم جمعی است و به نظر می رسد دولت باید اولین شروع کننده این موضوع باشد به نحوی که در مورد شرکت ها، کارمندان و دخل و خرجش همچنین جایی که مالیات ها درآن هزینه می شود به مردم اطلاع رسانی کند.

محمدزاده تصریح کرد: بدون استفاده از سیستم های الکترونیکی و بدون کاهش روابط چهره به چهره ما نمی توانیم شفافیت را در این بخش افزایش دهیم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر شاهد بین المللی شدن تولید و سیستم های مالی هستیم، افزود: بدون وجود شفافیت، تنها با بخشنامه و سیاست گذاری نمی توان به اهداف تعریف شده در حوزه مالیات دست یافت.

این عضو هیات علمی دانشگاه ارومیه در خصوص اجرایی نشدن قانون اخذ مالیات از خانه های خالی و اوضاع آشفته مسکن نیز گفت: به نظر می رسد قانون گذاران و مجریان درباره این موضوع به اندازه کافی جدی نیستند که علت آن نیز ذی نفع بودنشان در این خصوص است.

وی بر لزوم وجود ابزار تنبیهی و بازدارنده برای هدایت سرمایه از بخش های نامولدی چون مسکن، ارز و سکه به بخش تولید تاکید کرد و افزود: در کشورهای توسعه یافته، اجازه فروش مسکن تا چندین سال به خریدار داده نمی شود و برای مسکن دوم نیز مالیات بسیار زیادی دریافت می شود.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا