اخبار
کد خبر : 8153 ۱۳۹۸/۰۵/۰۱   ۱۳:۵۱:۲۶

معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه خبر داد؛
مناسب‌سازی محیطی در دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان‌غربی برای اقشار معلول

 

معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه از مناسب‌سازی محیطی این دانشگاه برای قشر معلول و کم‌توان خبر داد و گفت: این طرح در واحدهای دانشگاهی آذربایجان‌غربی اجرا می‌شود.

به گزارش نای قلم، کیوان فرزاد در گفتگوی خبری اظهار کرد: معلولیت و کم‌توانی بخش جداناپذیری از زندگی بشری است به طوری که هر انسانی در طول حیات خود به علل مختلف مانند بیماری و یا افزایش سن آن را تجربه می‌کند.

وی با بیان اینکه آمارها بیانگر افزایش تعداد این گروه در جامعه است، افزود: افراد جامعه در استفاده از تسهیلات و امکانات عمومی دارای حقوق یکسان بوده و برای شکوفایی استعداد‌ها باید امکانات به‌صورت مساوی در اختیار آنها قرار گیرد. در این راستا لازم است ساختمان‌های عمومی اعم از دولتی و خصوصی با فراهم کردن تسهیلات برای افراد مناسب‌سازی شوند.

معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه ادامه داد: مناسب‌سازی در اصل اصلاح محیط و تدارک وسایل حمل و نقل است به‌طوری که افراد معلول قادر باشند آزادانه و بدون خطر در محیط اطراف خود حرکت کرده و از تسهیلات محیطی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی با حفظ استقلال فردی لازم بهره‌مند شوند.

فرزاد گفت: در این راستا قوانین و ضوابط الزام‌آور متعددی برای مناسب‌سازی از طرف دستگاه‌های قانون‌گذار تدوین و ابلاغ شده است.

وی افزود: در آذربایجان‌غربی ستاد هماهنگی و مناسب‌سازی با محور اداره کل بهزیستی استان به عنوان دبیر ستاد تشکیل شده و با برگزاری جلسات متعدد و منظم با بررسی معضلات و موانع و ارائه راهکارها، وظیفه پایش اقدامات صورت گرفته در دستگاه‌های مربوط را بر عهده دارد.

رئیس شورای تخصصی عمران دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: در پایش صورت گرفته توسط ستاد هماهنگی و مناسب‌سازی در دانشگاه آزاد اسلامی استان به‌ویژه دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه با تلاش همکاران حوزه عمرانی و پشتیبانی رئیس دانشگاه این فرایند عملیاتی شده است.

فرزاد اظهار کرد: از جمله این فعالیت‌ها می‌توان به رفع اختلاف سطح در معابر محوطه دانشگاه، اصلاح ورودی اصلی و ورودی فضاهای بهداشتی، اختصاص فضای جداگانه برای پارک وسائط نقلیه معلولین و جانبازان، تأمین و تجهیز فضای بهداشتی ویژه معلولان، ارایه تسهیلات در استفاده از آسانسور به معلولان و جانبازان و نصب بالابر به منظور تسهیل جابه‌جایی لوازم و اثاثیه به طبقات خوابگاه دانشجویی اشاره کرد.

وی افزود: بر اساس ارزیابی وضعیت مناسب‌سازی که توسط اداره کل بهزیستی صورت گرفته عملکرد دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه در حد مطلوب بوده و مورد قدردانی قرار گرفت و در آینده نزدیک با پیگیری این امور در سایر واحدهای دانشگاه آزاد در سطح استان، شرایط مناسب‌تری برای تکریم این قشر از جامعه ایجاد خواهد شد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا