اخبار
کد خبر : 8149 ۱۳۹۸/۰۴/۳۱   ۲۰:۴۰:۴۱

دو جوابیه جداگانه صادر شد؛
واکنش به سوزاندن و بریدن درختان محوطه لشکر ۶۴ ارومیه

 

بعد از انتشار تصاویر سوزاندن و بریدن درختان محوطه لشکر ۶۴ ارومیه، قرارگاه منطقه‌ای شمالغرب ارتش نزاجا و شهرداری ارومیه با انتشار جوابیه‌ای نسبت این اتفاق واکنش نشان دادند.

طی چند روز گذشته، تصاویری در شبکه‌های مجازی مبنی سوزاندن و بریدن درخت‌های محوطه لشکر ۶۴ ارومیه بخاطر احداث رستوران منتشر شد که قرارگاه منطقه‌ای شمالغرب ارتش و رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری ارومیه با رد از بین بردن درختان این منطقه نسبت به این موضوع واکنش نشان دادند.

قرارگاه منطقه‌ای شمالغرب ارتش نزاجا با صدور جوابیه ای اعلام کرد: این امر از طریق فضای سبز شهرداری ارومیه انجام پذیرفته و فقط نسبت به خشک‌زنی و قطع تعداد معدودی درختان خشکیده و کاشت نهال بجای آن‌ها صورت گرفته است که امری کاملا مرسوم و طبیعی در حفظ فضای سبز است لذا قلع و قمع درختان برای مقاصد اقتصادی قویا از سوی این روابط عمومی تکذیب می شود.

سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری ارومیه نیز با صدور جوابیه ای اعلام کرد: نگهدای و حفاظت از فضای سبز و درختان این اراضی طبق قانون بر عهده ارتش است.

علی شایگان اظهار کرد: علیرغم این موضوع، شهرداری ارومیه بر حسب احساس مسئولیتی که در قبال درختان موجود در محدوده شهری دارد، به موضوع درختان زمین های ارتش ورود کرده و با صرف هزینه کلان از سوی شهرداری اقدام به آبیاری این درختان برای جلوگیری از خشک شدن آنها می کند.

این سازمان علاوه بر اقدام به آبیاری با تانکرهای شهرداری، در اقدامی پیشگیرانه جهت جلوگیری از آتش سوزی در زمین های ارتش و نابودی درختان، اکیپهایی راجهت علف زنی و جمع آوری علفهای خشک روانه آن محدوده کرده است.

با توجه به فصل خشکه زنی، هم اکنون اکیپ های فضای سبز شهرداری برای اینکه از خشک شدن کامل درختان در سالهای آینده جلوگیری کنند، اقدام به قطع و هرس شاخه های خشک می کنند و این اقدام روشی کاملاً علمی است.

عملیات خشکه زنی با نظارت سرپرست معاونت امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی، فرماندار ارومیه، نماینده ارتش و نماینده دادسرای نظامی انجام می شود.

تمام درختان محدوده شهری و اطراف شهر ارومیه پلاک کوبی شده اند و شناسنامه دار هستند و امکان قطع آنها وجود ندارد و سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری ارومیه به هیچ وجه در این باره بدون طی مراحل اداری، دلایل توجیهی و نظر کمیسیون ماده ۷ به هیچ شخص و یا ارگان و نهادی اجازه قلع و قمع و قطع درختان را نخواهد داد.

۱۱ هزارهکتار از درختان اراضی حومه ارومیه و ۱۷۵ هکتار از درختان محدوده شهری تاکنون پلاک کوبی و شناسنامه دار شده اند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا