Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 8130 ۱۳۹۸/۰۴/۲۸   ۱۷:۴۳:۱۷

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی:
مسوولان زمینه تفریحات سالم را فراهم کنند

 

نماينده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه گفت: مسوولان باید زمینه تفریحات سالم در دریاچه ارومیه را فراهم کنند.

به گزارش نای قلم، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی در خطبه های نماز جمعه این هفته اظهار کرد: نهادهای متولی باید با لحاظ پیوست های فرهنگی و اسلامی بستر استفاده عموم مردم از سواحل دریاچه ارومیه به دور از معصیت و گناه را فراهم سازند.

وی با انتقاد از متولیان رسیدگی به محدوده‌های گردشگری، رعایت حجاب و عفاف توسط شناگران و گردشگران دریاچه ارومیه را ضروری دانست.

امام جمعه ارومیه سپس با اشاره به سالروز تشکیل شورای نگهبان، حراست از قوانین جمهوری اسلامی ایران را وظیفه اصلی این شورا دانست و اظهار داشت: این نعمت عظیم را شاکریم و اهمیت شورای نگهبان بر همه مشخص است.

وی ۵ مردادماه به عنوان سالروز اقامه نخستین نماز جمعه در کشور به امامت آیت‌الله طالقانی را گرامی داشت و گفت: نماز جمعه محفل تسری گفتمان های اسلامی در جامعه است و همواره در طول تاریخ کشور خواستگاه تحول و بیداری جامعه بوده است.

نماينده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی با بیان اینکه مدیران کشور و استان باید با حضور خود در نماز جمعه مشوق همه آحاد جامعه در بجا آوردن این فریضه عبادی و سیاسی باشند، ادامه داد: تعابیر قرآن کریم در خصوص نماز جمعه و روایت های اسلامی نشان از جایگاه والای این فریضه الهی دارد و مسئولان باید تدابیر لازم و جدی برای ترویج این امر الهی در جامعه اتخاذ کنند.

وی ادامه داد: نماز جمعه تنها مکان برای بیان الزامات دینی و ارائه مباحث روز است و می‌توان از آن برای تحت تأثیر قرار دادن جهان استفاده کرد.

امام جمعه ارومیه با اشاره به اینکه مدیران به امکانات مصلای هم باید توجه کنند و رسیدگی به این امر را در اولویت قرار دهند، تصریح کرد: مسوولان شهری و شهرداری ها باید امکانات و زیرساخت های لازم برای حضور شهروندان در نماز جمعه را فراهم کنند تا حتی حاشیه نشین ترین افراد جامعه هم بتوانند با سهولت در نمازجمعه حاضر شوند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا