اخبار
کد خبر : 8127 ۱۳۹۸/۰۴/۲۸   ۱۰:۲۴:۳۴

مدیر کل منابع طبیعی آذربایجان غربی خبر داد؛
انجام بالغ بر 400 هزار هکتار عملیات آبخیزداری در دو سال گذشته

 

مدیر کل منابع طبیعی آذربایجان غربی گفت: بالغ بر 400 هزار هکتار عملیات آبخیزداری در دو سال گذشته انجام شده است که در 10 سال گذشته فعالیت های آبخیز این اداره کل در این مساحت نبوده است.

به گزارش نای قلم، میرصمد موسوی در نخستین جلسه مدیران کل منابع طبیعی و آبخیزداری منطقه 3 کشور در ارومیه، اظهار کرد: اقدامات آبخیزداری در آذربایجان غربی در دو سال گذشته با توجه به اعتبارات صندوق توسعه ملی قابل توجه بوده است.

وی افزود: امسال نیز عملیات آبخیزداری را با توجه به افزایش دو برابری اعتبارات در 27 حوزه انجام خواهیم داد و امیدواریم طبق برنامه زمانبندی شده و تخصیص اعتبارات تعیین شده، تا پایان آذرماه سال جاری این پروژه ها به اتمام برسند.

مدیر کل منابع طبیعی آذربایجان غربی ادامه داد: آذربایجان غربی مساحتی بالغ بر چهار میلیون هکتار با احتساب دریاچه ارومیه دارد که از این مقدار عرصه های ملی آن بالغ بر 2 میلیون و 700 هزار هکتار است.

وی افزود: خوشبختانه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در راستای انجام وظایف قانونی خود طرح های خوبی را در بخش مرتع، جنگل، آبخیزداری، بیابان بخصوص در حوزه دریاچه ارومیه در سنوات گذشته داشته که می توان به عنوان یکی از فعالیت های شاخص این اداره کل ذکر کرد.

موسوی اظهار داشت :با توجه به پتانسیل استان و منطقه برای بحث توسعه زراعت چوب، در جنوب استان در شهرستان هایی نظیر میاندوآب و شاهین دژ مشارکت خوبی را برای زراعت چوب داشته ایم که این امر در شمال و مرکز استان نیز در حال پیگیری و در برخی نقاط از جمله شهرستان خوی و چایپاره نیز به اجرا درآمده است.

رییس منطقه ای (3) مدیران منابع طبیعی کشور نیز در این نشست گفت: بحث اعتبارات آبخیزداری و زراعت چوب دو محور اصلی این جلسه است که امیدوارم مدیران کل با ارائه نکته نظرات عملی و ارائه گزارش از اقدامات شاخص در استان خود سایر استان های حاضر را از دستاوردها و اقدامات خود بهره مند سازند.

ابوطالب قزلسفلو اظهار داشت: با توجه به اینکه استان های منطقه سه کشور به دلیل پتانسیل بالا در زراعت چوب و تاکید ریاست سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور بر موضوع توسعه زراعت چوب در این استان ها در این نشست تلاش خواهیم کرد به تدوین برنامه های کلی با حضور مجری طرح زراعت چوب کشور بپردازیم و برنامه مدونی در این خصوص تهیه و تنظیم شود.

گفتنی است مدیران منابع طبیعی استان های منطقه سه کشور شامل خراسان شمالی، اردبیل، گلستان، تهران، تبریز، قزوین، مازندران، نوشهر، گیلان، البرز و ارومیه به مدت دو روز در آذربایجان غربی حضور داشتند و در ادامه از طرح های شاخص اداره کل منابع طبیعی آذربایجان غربی بازدید کردند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا