اخبار
کد خبر : 8125 ۱۳۹۸/۰۴/۲۸   ۱۰:۰۴:۵۴

برای نخستین بار در دانشگاه های شمال غرب کشور در ارومیه انجام گرفت؛
تولید و پرورش پنج نژاد خالص موش فرانسوی آزمایشگاهی

 

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی آذربایجان غربی از تولید و پرورش پنج نژاد خالص موش فرانسوی آزمایشگاهی برای نخستین بار در دانشگاه های شمال غرب کشور در ارومیه خبر داد.

به گزارش نای قلم، ایرج محبی ضمن در گفتگویی اظهار کرد: جهت گیری دانشگاه به طرف نیل به دانشگاه های نسل سوم و چهارم است لذا پژوهش های هدفمند و تولیدات علمی مناسب با نیازهای جامعه در اولویت برنامه های پژوهشی دانشگاه است .

وی افزود: در تدوین نقشه راه توسعه عرصه سلامت استان توسعه زیرساخت های پژوهشی نیز مدنظر ریاست دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی قرار گرفته و در طی سال های اخیر کاملا مشهود است که راه اندازی نخستین پژوهشکده سلولی ملوکولی استان، مرکز مطالعاتی کوهورت دریاچه ارومیه، راه اندازی پژوهش های زیرساختی، برنامه های موفق ثبت ضایعات نخاعی و تروما، ساخت آزمایشگاه مرجع نمونه هایی از این اقدامات هستند که در این بین ساخت مرکز تحقیقات و پرورش حیوانات آزمایشگاهی (مستقر در دانشکده داروسازی) نیز برای ورود به عرصه رهیافت های علمی پژوهشی نوین در عرصه سلامت از اهمیت خاصی برخوردار است .

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی آذربایجان غربی در ادامه گفت: در حال حاضر در جهان میزان پیشرفت و ترقی هر کشور را با میزان استفاده از حیوانات آزمایشگاهی برای امر تحقیق و پژوهش های علمی در آن کشور یکی می دانند و با توجه به اهداف کلان و دراز مدت دانشگاه، مقرر شد که مرکز تحقیقات و پرورش حیوانات آزمایشگاهی دانشگاه به منظور سرویس دهی به محققان استان و استان های همجوار فعال و قدرتمند شود که این امر پس از تائید ریاست و اعضای هئیت رئیسه دانشگاه اجرایی شد.

محبی افزود: در راستای اجرای هدف فوق تفاهم نامه ای با انستیتو پاستور ایران و دانشگاه علوم پزشکی ارومیه منعقد و مقرر شد خدمات حیوانات آزمایشگاهی و راه اندازی مدرن توسط انستیتو پاستور ایران به عنوان برند اول کشور در دانشگاه انجام شود.

 این مقام مسئول خاطرنشان ساخت: حیوانات فوق به عنوان مدل انسانی بیماری های سرطان، دیابت، ام اس، لیشمانیا و هپاتیت در تحقیقات پزشکی و انسانی مورد مصرف بین المللی قرار دارند .

محبی اظهار امیدواری کرد بتوانیم با هماهنگی تنگاتنگ با انستیتو پاستور ایران در راستای افزایش ابزار دقیق تحقیقات و آزمایشگاه که همانا حیوانات آزمایشگاهی هستند به موفقیت های بیشتر دست یابیم.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا