اخبار
کد خبر : 8117 ۱۳۹۸/۰۴/۲۶   ۲۲:۲۳:۴۴

از ابتدای سال جاری تاکنون صورت گرفت؛
جذب بیش از 7 هزار مشترک جدید گاز در آذربایجان غربی

 

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان غربی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 340 کیلومتر شبکه گاز طبیعی در استان اجرا شده است که با این مقدار از عملیات صورت گرفته، مجموع کل شبکه و خط انتقال اجرا شده در استان به 14 هزار کیلومتر رسید.

به گزارش نای قلم، علیرضا شیخی در حاشیه جلسه مجمع عمومی و عادی سالیانه این شرکت در سال 97 که در ساختمان ستاد شرکت ملی گاز ایران برگزار شد، ضمن بیان مطلب فوق، اظهار داشت: علاوه بر این حجم از شبکه گذاری گاز طبیعی در سال جاری، حدود چهار هزار و 200 مورد انشعاب نصب شده تا در مجموع تعداد انشعابات به 437 هزار و 32 مورد برسد.

وی ادامه داد: در این بازه زمانی چهار ماهه، بالغ بر هفت هزار و 400 اشتراک جدید پذیرش شده‌اند که با این تعداد، کل آمار اشتراک پذیری در آذربایجان غربی از ابتدا تاکنون به بیش از 951 هزار مورد رسیده است.

شیخی در ادامه به وضعیت بهره مندی خانوار استان از نعمت گاز طبیعی نیز پرداخت و گفت: به دنبال تلاش های صورت گرفته به ویژه در سال های اخیر میزان بهره مندی خانوار شهری استان از گاز طبیعی به بالای 99 درصد رسیده و ضریب نفوذ گاز طبیعی در بین خانوار روستایی نیز هم اکنون رقم 67 درصدی را نشان می دهد.

وی تاکید کرد: با حجم عملیات گازرسانی که در سرتاسر استان در جریان است، با بهره برداری از این عملیات و پروژه ها، درصد خانوار روستایی بهره مند از گاز طبیعی استان در آینده  به بالای 80 درصد ارتقاء می یابد.

مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان غربی تصریح کرد: هم اکنون بیش از یک میلیون واحد مسکونی و بیش از یک هزار واحد صنعتی در آذربایجان غربی به شبکه گازرسانی متصل شده اند که نقش بسیار مهمی در افزایش سطح بهره‌مندی مردم، توسعه استان از طریق دسترسی به انرژی ارزان و پایدار و همچنین بهبود شاخص های محیط زیستی از طریق جایگزینی گاز طبیعی با سوخت های فسیلی ایفا کرده است.

شیخی با اشاره به وجود روستاهای مرزی بسیار در این استان گفت: دولت و وزارت نفت برنامه ای برای گازرسانی به روستاهای مرزی در نظر گرفته که اجرای این امر نقش موثری در افزایش خانوار روستایی بهره مند از گاز طبیعی خواهد داشت و با اجرای این پروژه ها نیز شاهد بهبود شرایط رفاهی و برخورداری مردم روستاهای مرزی از این نعمت خدادادی، کاهش قاچاق سوخت و افزایش امنیت مرزی خواهیم بود.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا