اخبار
کد خبر : 8116 ۱۳۹۸/۰۴/۲۶   ۲۲:۲۲:۳۸

در جلسه کارگروه سرمایه گذاری شهرداری های کشور در ارومیه مطرح شد؛
وجود خلاء جدی در حوزه سرمایه گذاری برای شهرداری ها

 

 مدیر کل دفتر امور اقتصادی و خدمات مالی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور  گفت: در کشور  یک خلاء جدی در حوزه سرمایه گذاری برای شهرداری ها وجود دارد.

به گزارش نای قلم، محسن کوشش تبار در جلسه کارگروه سرمایه گذاری شهرداری های کشور با اشاره به دگرگونی چهره شهر ارومیه طی چند سال گذشته، بیان کرد: شهر ارومیه در چند سال اخیر یک تکاپو، رشد و بالندگی را پشت سر گذاشته و این مهم در سایه وحدت و همدلی شورای شهر و شهرداری این شهر رقم خورده است.

وی گفت: در کشور  یک خلاء جدی در حوزه سرمایه گذاری برای شهرداری ها وجود دارد.

کوشش تبار عنوان کرد: شیوه نامه جدید سرمایه گذاری ابزاری است  که رابطه بین شهرداری و سرمایه گذار را تسهیل و ارتقاء می دهد که این شیوه نامه باید به قانون تبدیل شود.

 وی بیان کرد: رسالت امروز این است که با تدوین شیوه نامه جدید سرمایه گذاری ، شیوه های سرمایه گذاری  در یک فضای امن روی دهد تا شاهد جذب سرمایه گذار بیشتر و رونق اقتصادی در شهر باشیم.

*پیوست های اجتماعی در پروژه های سرمایه گذاری شهرها گنجانده شود

 معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آدربایجان غربی هم گفت: در مطالعات شهری به ویژه در پروژه های سرمایه گذاری، با نگاه ویژه؛ پیوست های اجتماعی گنجانده شود.

پیمان آرامون، اظهار کرد: یکی از مواردی که در مدیریت شهری مطرح است بحث بازگشت به رسالت شهر ها و حفظ ساختار و کالبد گذشته است چرا که هر چقدر از کالبد گذشته شهر ها فاصله بگیریم به همان اندازه با مشکلات عدیده ای  دسته و پنجه نرم خواهیم کرد.

به گفته وی در تمام مطالعات شهری به ویژه در پروژه های سرمایه گذاری  پیوست های اجتماعی طرح ها مورد توجه ویژه قرار گیرد.

آرامون با اشاره به مقوله سرمایه گذاری و جذب سرمایه گذار در شهر، اظهار کرد: به امنیت سرمایه گذار در شهر نگاه ویژه شود.

 وی تاکید کرد: برخی بروکراسی های اداری در شهرداریها منجر شده مقوله سرمایه گذاری با روند کندی رو به جلو حرکت کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی پیشنهاد کرد که در مدیریت شهری به مبحث سرمایه گذاری بصورت ویژه و آن هم بصورت  منطقه ای در مقولاتی چون حوزه آسفالت، مبلمان شهری و نحوه دفن پسماند توجه ویژه شود چرا که در این مقولات با مشکلات زیادی و کمبود منابع مالی مواجه هستیم.

*جذب سرمایه گذار؛ یکی از راه های برون رفت از مشکلات مالی شهرداری ها

مدیر کل دفتر امور شهری و شورا های استانداری آذربایجان غربی هم در این مراسم گفت: شهرداری ها با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می کنند که یکی از راه های برون رفت از این مشکل  ورود به مقوله سرمایه گذاری است.

سیف الله مطلبی عنوان کرد: برای گام برداشتن در حوزه سرمایه گذاری در مدیریت شهری باید حساسیت های بیشتری روی این موضوع ایجاد کرد.

مطلبی اظهار کرد: نحوه  سرمایه گذاری در مدیریت شهری در دفاتر مالی شهرداری ها  ثبت شود.

وی بیان  کرد: در خصوص اجرای پروژه ها یا بسیار سخت گیرانه و یا بسیار سهل گیرانه  برخورد می شود که امید است با برگزاری این جلسات تعاملات لازم  ایجاد شود.

*در حال حاضر منابع مالی شهرداری ها جوابگوی هزینه نگهداری شهرها نیست

قائم مقام شهردار ارومیه گفت: پروژه های سرمایه گذاری باید منافع سرمایه گذار، مدیریت شهری و به ویژه شهروندان را تامین کند.

غلام رضا عدل دوست،  اظهار کرد: با رشد بی رویه شهر ها نیازمند توسعه همه جانبه به ویژه توسعه پایدار هستیم.

وی بیان کرد: جهت دست یافتن به توسعه پایدار نیاز به تامین منابع پایدار و مشارکت شهروندان هستیم.

عدل دوست عنوان کرد: در حال حاضر منابع مالی شهرداری ها جوابگوی هزینه نگهداری شهر ها نیست و شهرداری ها نیازمند به تامین منابع مالی جدید چون ورود به مقوله سرمایه گذاری است.

به گفته وی در تدوین شیوه نامه جدید سرمایه گذاری باید به مقولاتی چون  امنیت سرمایه گذاری ، تعهدات طرفین نسبت به هم در مقوله سرمایه گذاری، نظام بودجه ریزی و حسابداری، توجه به قانون های فرادستی، انتفاع پذیر بودن،هماهنگی با سایر ارگان های زیر ربط، آموزش و افزایش روحیه مشارکت پذیری برای سرمایه گذاری  نگاه ویژه شود.

وی گفت: پروژه های سرمایه گذاری باید منافع سرمایه گذار، مدیریت شهری و به ویژه شهروندان را تامین کند.

 قائم مقام شهردار ارومیه اظهار کرد: هدف از برگزاری این گونه نشست ها تعامل، هم اندیشی و رسیدن به دیدگاه های مشترک در جهت تحقق مقوله سرمایه گذاری باشد.

*تدوین شیوه نامه سرمایه گذاری زمینه تسهیل، شفاف سازی فعالیت های سرمایه گذاری و مشارکت را رقم می زند

معاون مالی و اقتصادی شهردار ارومیه هم گفت:  کارگروه سرمایه گذاری ماموریت دارد تا با تدوین شیوه نامه سرمایه گذاری زمینه تسهیل، روان سازی و  شفاف سازی فعالیت های سرمایه گذاری و مشارکت را فراهم آورد.

حسین اشرفی بیان کرد: امروز پنجمین جلسه کارگروه سرمایه گذاری شهرداری های کشور به میزبانی شهرداری ارومیه در حال برگزاری است.

وی عنوان کرد: با توجه به توسعه شهر ها و محدودیت منابع، در خصوص اجرای پروژه های شهری با چالش های اساسی روبرو هستیم لذا نمی توانیم به درآمدهای سنتی شهرداری ها اکتفا کنیم.

معاون مالی و اقتصادی شهردار ارومیه اظهار کرد: برای دستیابی به اهداف توسعه شهری و تامین خدمات مورد نیاز شهروندان نیاز به مشارکت و سرمایه گذاری بخش خصوصی هستیم.

وی خاطر نشان کرد: کارگروه سرمایه گذاری ماموریت دارد تا با تدوین شیوه نامه سرمایه گذاری زمینه تسهیل، روان سازی و  شفاف سازی فعالیت های سرمایه گذاری و مشارکت را فراهم آورد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا