اخبار
کد خبر : 8111 ۱۳۹۸/۰۴/۲۶   ۱۰:۵۲:۱۸

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی در سفر به استان:
به دنبال ریشه کن کردن کشت چغندرقند نیستیم

 

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت: ما نمی خواهیم کشت چغندرقند را در اراضی حوزه آب ریز دریاچه ارومیه ریشه کن کنیم.

به گزارش نای قلم، عباس کشاورز در سفر دو روزه به آذربایجان غربی در بازدید ازمزارع تکثیری بذر گندم و واحدهای  تولید و فراوری بذر گندم در شهرستان های میاندوآب و اشنویه اظهار کرد: توسعه کشت نشائی چغندرقند و تغییر آرایش کشت به ۶۰*۴۰ که در حد قابل توجهی مصرف آب را در این محصول کاهش می دهد، از برنامه های اولویت دار وزارت جهاد کشاورزی در این خصوص است.

وی بالا بردن ضریب بهره وری مصرف آب در بخش کشاورزی و توسعه کشت نشایی را از برنامه‌های اولویت‌دار وزارت جهاد کشاورزی برشمرد.

 نقی زاده با اشاره به اهمیت احیای دریاچه ارومیه اظهار کرد: خشک شدن دریاچه ارومیه و انتشار ریز گردها، تهدیدی بسیار جدی برای کشاورزی استان آذربایجان غربی است، از این رو جلب مشارکت و همکاری جوامع محلی به ویژه کشاورزان در این خصوص از ارکان اصلی اجرای برنامه های ستاد احیای دریاچه ارومیه است.

وی بر توسعه و ترویج کشت محصولات کم آب بر مانند زعفران و گل محمدی، نباتات علوفه ای کم آب بر نظیر تیریتیکاله و کشت مخلوط آن با جو و ماشک، تاکید کرد.

معاون وزیر کشاورزی با اشاره بر لزوم مصرف بهینه آب کشاورزی و اجرای سیستم‌های نوین آبیاری همچون توسعه سیستم نوار تیپ، تصریح کرد: بالا بردن ضریب بهره وری مصرف آب در بخش کشاورزی و حفظ و افزایش عملکرد محصولات کشاورزی دو هدف اصلی وزارت جهاد کشاورزی در راستای احیای دریاچه ارومیه است.

لازم به ذکر است که معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی به همراه مدیر کل غلات و محصولات اساسی وزارت کشاورزی، در دومین روز از سفر خود به استان آذربایجان غربی از واحد تولید و فراوری بذر گندم، مراکز خرید گندم و کلزا، مزارع سبزی و صیفی و چغندر کشت شده به روش نشایی در شهرستان بوکان از نزدیک بازدید می کند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا