Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 8110 ۱۳۹۸/۰۴/۲۶   ۱۰:۴۴:۱۱

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی:
55 درصد دعاوی کارگری در استان به سازش منجر شد

 

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی گفت: 55 درصد دعاوی کارگری در آذربایجان غربی در سه ماهه نخست امسال به سازش منجر شد.

به گزارش نای قلم، رضا نقی زاده در گفتگویی اظهار کرد: در این بازه زمانی سه هزار و 335 دادخواست به هیات های حل اختلاف استان رسیده است که در مدت مشابه سال گذشته سه هزار و 177 دادخواست بود.

وی افزود: تعداد دادخواست های واصله به هیات های تشخیص استان امسال در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته پنج درصد افزایش دارد.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی با اعلام اینکه تعداد پرونده های واصله به هیات های حل اختلاف استان در سه ماهه اول سال 97 تعداد 717 مورد بوده است، تصریح کرد: در سه ماهه اول سال جاری این تعداد به 889 پرونده رسیده است که افزایش 17 درصدی را نشان می دهد.

نقی زاده خاطرنشان کرد: مقایسه نسبت آرای سازشی به کل آرای صادره در مراجع حل اختلاف نشان می دهد که در مقایسه با سال گذشته 55 درصد کل آرای صادره در مراجع حل اختلاف در سال 98 به صورت سازشی صادر شده است.

 وی در رابطه با شاخص میانگین مدت زمان رسیدگی به شکایات گفت: با وجود افزایش پنج درصدی پرونده های واصله به هیات های تشخیص، براساس نرم افزار تخصصی روابط کار، مدت زمان رسیدگی از 21 روز در سه ماهه نخست سال 97 به 20 روز در سه ماهه نخست سال 98 رسیده که یک درصد کاهش را نشان می دهد.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی در پایان تاکید کرد: در رسیدگی به اختلافات کارگری و کارفرمایی در مراجع حل اختلاف و هیات تشخیص رویکرد کلی ما در تصمیم گیری ها صیانت از نیروی کار، حفظ و توسعه کار است.

وی با بیان اینکه اعضای مراجع باید به حل و فصل توافقی اختلافات کارگران و کارفرمایان کمک کنند، تصریح کرد: ما به دنبال این هستیم که اختلافات در محیط های کاری از طریق تفاهم و با حضور نمایندگان کارگران و کارفرمایان در مراجع حل و فصل شود.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا