اخبار
کد خبر : 8105 ۱۳۹۸/۰۴/۲۵   ۲۱:۱۷:۳۱

رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی آذربایجان غربی خبر داد؛
شناسایی 501 دانش آموز دیرآموز در استان

 

رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی آذربایجان غربی گفت: تاکنون 501 دانش آموز دیرآموز در استان شناسایی شده است.

به گزارش نای قلم، عیسی محمدی در گفتگویی اظهار کرد: تا کنون شاخص های سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان به تعداد 20 هزار نوآموز ارزیابی شده است.

 وی افزود: از آغاز فعالیت پایگاه های سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان تا کنون قریب به 20 هزار نفر ارزیابی اولیه صورت گرفته است و از این تعداد سه هزار و 470 نفر نیاز به ارزیابی تخصصی داشته و به پایگاه های تخصصی ارجاع داده شده اند.

 محمدی خاطرنشان کرد: 37 پایگاه سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان در سطح استان در این زمینه فعالیت می کند.

وی گفت: از 37 پایگاه که در استان فعالیت می کنند، 20 پایگاه از نوع «الف» هستند که روزانه 39 تا 42 نفر را پذیرش و ارزیابی می کنند.

رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی آذربایجان غربی افزود: هفت پایگاه نوع «ب» بوده و روزانه حدود 28 نفر و 9 پایگاه نیز نوع «ج» بوده و روزانه 14 نفر را ارزیابی می کنند.

محمدی بیان کرد: شش پایگاه در شهر ارومیه فعالیت کرده و تعدادی پایگاه عشایری در شهرستان های اشنویه، پلدشت، ماکو و خوی و بخش هایی از ارومیه در سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان در سال جاری مشارکت می کنند.

گفتنی است در این برنامه دانش آموزان در زمینه های بینایی، شنوایی، قد و وزن، دهان و دندان، آمادگی تحصیلی، اختلال رفتاری، گفتاری و اوتیسم مورد سنجش قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا