Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 8102 ۱۳۹۸/۰۴/۲۴   ۲۱:۵۲:۴۲

مسئول دفتر نظارت و بازرسی انتخابات آذربایجان غربی:
اجازه مهندسی انتخابات را نمی دهیم

 

مسئول دفتر نظارت و بازرسی انتخابات آذربایجان غربی گفت: اجازه مهندسی انتخابات را به هیچ کسی نخواهیم داد.

به گزارش نای قلم، قنبر کریم نژاد در گفتگویی اظهار کرد: پرونده صلاحیت کاندیداها بدون در نظر گرفتن گرایش سیاسی، جنسیت، قومیت و مذهب بررسی می‌شود.

وی افزود: در تایید و یا رد صلاحیت های افراد در انتخابات های مختلف پرونده و سوابق شخصی افراد ملاک است.

مسئول دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان اضافه کرد: همچنین ناظرانی که فامیل های نسبی و سببی درجه یک شان کاندیدا باشند کنار گذاشته می‌شوند.

کریم نژاد تصریح کرد: احراز صلاحیت کاندیدهای انتخابات توسط مراجع متعددی نظیر هیئت اجرایی انتخابات وزارت کشور، دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان ها، هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات و شورای نگهبان بررسی می شود.

وی افزود: چینش و تعداد صندوق ها با هماهنگی وزارت کشور و شورای نگهبان صورت می‌پذیرد اگرچه ممکن است برخی نقاط پرجمعیت نیاز به افزایش صندوق داشته باشند که این موارد با هماهنگی با وزارت کشور بررسی می‌شود.

مسئول دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان ادامه داد: نظارت بر قوانین و مقررات مجلس شورای اسلامی و هیئت دولت، تفسیر اصول قانون اساسی و نظارت بر همه انتخابات در سطح کشور به جز انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا از مهم ترین وظایف شورای نگهبان قانون اساسی در سطح کشور است.

به گفته کریم نژاد در ۱۷شهرستان استان دفاتر شورای نگهبان فعال هستند که وظیفه اصلی این دفاتر رصد انتخاباتی، حفظ، نگهداشت و آموزش شبکه نظارت بر انتخابات در شهرستان ها است.

مسئول دفتر نظارت و بازرسی انتخابات آذربایجان غربی از فعالیت ۱۲هزار ناظر در سطح استان خبر داد و اظهار کرد: این افراد از بین داوطلبان مردمی انتخاب شده و در طول سال با این دفتر همکاری می‌کنند و صرفا در روز انتخابات مبلغی را به عنوان حق‌الزحمه یک روزه از سوی دولت دریافت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون فعالیت ۳۰۰ کاندید احتمالی نمایندگی مجلس شورای اسلامی در استان رصد شده است.

کریم نژاد در خصوص برنامه های بزرگداشت سی و نهمین سالروز تأسیس شورای نگهبان در استان نیز گفت: دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و ائمه جماعات شهرستان ها، تجدید میثاق با شهدا، برگزاری همایش های بصیرت افزایی و سخنرانی در خطبه های نماز جمعه از مهم ترین برنامه های دفتر نظارت و بازرسی انتخابات در آذربایجان غربی است.

وی با بیان اینکه شورای نگهبان موافق الکترونیکی شدن انتخابات است، تصریح کرد: احراز هویت رأی دهندگان در انتخابات بعدی الکترونیکی خواهد بود اما برای اجرای الکترونیکی کل روند انتخابات باید امنیت آن توسط دستگاه های ذی ربط احراز شود.

مسئول دفتر نظارت و بازرسی انتخابات آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان صرفا وظیفه اجرای قوانین موجود را دارد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا