اخبار
کد خبر : 8100 ۱۳۹۸/۰۴/۲۴   ۱۴:۵۲:۵۶

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی تاکید کرد؛
لزوم مدرن‌سازی بخش کشاورزی استان

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی بر لزوم مدرن‌سازی بخش کشاورزی استان تاکید کرد.

به گزارش نای قلم، رسول جلیلی در جلسه هماهنگی نحوه استفاده از داده های فضایی در بخش کشاورزی استان اظهار کرد: برای انجام برنامه‌ریزی‌های بلندمدت و تبیین استراتژی چشم‌اندازی باید به اطلاعاتی دقیق، به‌روز و تحلیل شده دسترسی داشته باشیم.

وی افزود: برای انجام برنامه‌ریزی‌های بلند‌مدت  و تبیین استراتژی چشم‌اندازی باید به اطلاعاتی دقیق، به‌روز و تحلیل شده دسترسی داشته باشیم و دیتا و آمار به تنهایی در این زمینه کافی نیست.

جلیلی اظهار کرد: اجرای طرح جامع اطلاعات کشاورزی استان آذربایجان‌غربی و تهیه نقشه کاداستر اراضی آبی شامل اطلاعات مکانی و توصیفی قطعات اراضی تحت بهره‌برداری، برقراری کشاورزی قراردادی برای تکمیل زنجیره ارزش محصولات کشاورزی، تهیه نقشه‌های تناسب اراضی برای تدوین الگوی کشت از مهم‌ترین اولویت‌های اجرایی سازمان در سال جاری است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اضافه کرد: استفاده از داده‌های فضا پایه در زمینه تدوین الگوی کشت مناسب در منطقه می‌تواند نقش بسزایی داشته باشد.

جلیلی تصریح کرد: اکنون طرح کاداستر در سطح ۵۰۰ هکتار در سراسر استان برای آمایش سرزمینی و جمع‌آوری دقیق اطلاعات پایه و ضروری بخش کشاورزی برای برنامه‌ریزی علمی در بخش کشاورزی در حال اجرا است.

وی تأکید کرد: آذربایجان‌غربی به دلیل ظرفیت‌های موجود در بخش کشاورزی، نیاز بیشتری به بهره‌گیری از امکانات و مزایای سازمان فضایی و توسعه کسب و کارهای فضاپایه دارد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا