اخبار
کد خبر : 81 ۱۳۹۴/۰۴/۰۱   

آمادگی ژاپن برای کمک به یافتن راه حل علمی جهت رفع بحران دریاچه ارومیه

سفیر ژاپن در تهران در بازدید از دانشگاه صنعتی شریف آمادگی ژاپن را برای کمک به یافتن راه حل علمی جهت رفع وضعیت بحرانی دریاچه ارومیه اعلام کرد.

هانه‌دا، سفیر ژاپن در تهران به همراه شیمیزو، دبیر سیاسی سفارت ژاپن از دانشگاه صنعتی شریف بازدید کرد. در ابتدای این دیدار سفیر ژاپن در دفتر روابط بین‌الملل با دکتر عباس ملکی، معاون فرهنگی و روابط بین‌الملل دانشگاه صنعتی شریف ملاقات و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار سفیر ژاپن به سه مفهوم مهم که از طرف سفارتخانه متبوع خویش در ایران پی گیری می‌شود، پرداخت.

وی اظهار کرد: از جمله مواردی که سفارت در پیگیری آن‌ها فعال است، حفظ محیط زیست، مبارزه با قاچاق مواد مخدر و مسئله پناهندگان است. هانه دا با اشاره به وضعیت بحرانی دریاچه ارومیه از اعلام آمادگی ژاپن برای کمک به یافتن راه حل علمی برای رفع این مشکل خبر داد.

در ادامه معاون فرهنگی و روابط بین‌الملل دانشگاه شریف در صحبت‌های خود موضوع امنیت بشری را مطرح کرد. این مفهوم در ابتدا توسط برخی از دانشمندان ژاپنی مورد بررسی قرار گرفته است.

به گزارش ایسنا در این جلسه دو طرف توافق کردند که جهت برپایی نشستی در زمینه بخش‌های مختلف امنیت بشری با شرکت دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی ژاپنی همکاری کنند.

بر اساس این گزارش، پیش از این دانشگاه صنعتی شریف در زمینه بهینه سازی مصرف انرژی یک تفاهم‌نامه همکاری با آژانس همکاری‌های بین‌المللی ژاپن (JICA) منعقد کرده است.

انتهاي پيام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا