اخبار
کد خبر : 8093 ۱۳۹۸/۰۴/۲۳   ۱۶:۱۵:۳۲

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان هشدار داد؛
برخورد با واحدهای صنفی که از درج برچسب قیمت متحدالشکل امتناع می کنند

 

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: با واحدهای صنفی که از درج برچسب قیمت متحدالشکل امتناع می کنند، به شدت برخورد می شود.

به گزارش نای قلم، علیرضا محمودی در گفتگویی اظهار کرد: طبق ماده 5 قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان و ماده 6 تعزیرات حکومتی، الصاق برچسب و درج قیمت بروتمام کالاها الزامی است.

وی افزود: عدم نصب ایتکت و درج قیمت بر روی کالا مسبب اصلی گرانفروشی در بازار هست و واحدهای صنفی ملزم به الصاق برچسب قیمت بر روی کالاها هستند.

محمودی اذعان داشت: هر اتحادیه باید با توجه به نوع کالا برچسب متحدالشکل تهیه و نسبت به الصاق برای دید راحت مشتری اقدام کند.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان عنوان کرد: با واحدهای صنفی که از نصب برچسب قیمت بر روی اجناس موجود در واحد خود امتناع کنند در صورت مشاهده برخورد جدی به عمل می آید.

محمودی در خصوص ساماندهی واحدهای صنفی نیز بیان کرد: اتحادیه های صنفی مکلف به ساماندهی واحدهای صنفی بدونه پروانه خود اقدام کنند و اگر در حین بازرسی واحدی بدونه پروانه در حال فعالیت باشد متخلف صنفی شناخته می شود.

وی همچنین افزود: سامانه شبانه روزی 124 سازمان آماده دریافت هرگونه شکایات و گزارشات مردمی به صورت شبانه روزی است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا