اخبار
کد خبر : 8088 ۱۳۹۸/۰۴/۲۲   ۲۱:۲۷:۳۳

نماینده مردم ارومیه در مجلس:
تراز دریاچه ارومیه یک متر افزایش دارد

 

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: تراز دریاچه ارومیه نسبت به سال گذشته یک متر افزایش داشته است.

به گزارش نای قلم، سیدهادی بهادری در گفتگویی با اشاره به عملکرد فراکسیون احیا و حفاظت از دریاچه‌ها و تالاب‌ها اظهار کرد: این فراکسیون نزدیک یک سال است که ایجاد شده و در این مدت چند جلسه با مسئولان مرتبط داشته و مسیر و خط مشی حرکت را تعیین کردیم؛ یکی از دستاوردهای فراکسیون این بود که نامه‌هایی را با 150 امضا در خصوص احیای دریاچه‌ها به مسئولان از جمله مقام معظم رهبری، رئیس جمهور و معاون اول رئیس جمهور نوشتیم.

وی ادامه داد: بسترهای قانونی احیای دریاچه‌ها و تالاب‌ها در قوانین کشور پیگیری شده و مصوباتی در بحث بودجه 98 و بودجه‌های سنواتی داشتیم. چند نشست با  سازمان حفاظت محیط زیست گذاشتیم، یکی در مجلس و دیگری در ارومیه و با حضور رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس و دانشگاه فنی قاضی طباطبایی ارومیه برگزار شد که درباره نحوه کمک جامعه دانشگاهی به احیای تالاب‌های کشور مباحثی مطرح و جلسه خوبی بود، بازتاب خوبی نیز داشت و دوستان ستاد احیای دریاچه ارومیه گزارشاتی ارائه دادند.

*بودجه کافی برای احیای تالاب‌ها و دریاچه‌ها وجود ندارد

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اینکه بودجه کافی برای احیای تالاب‌ها و دریاچه‌ها وجود ندارد، اظهار داشت: تشکیل این فراکسیون نشان داد که به ایجاد آن نیاز بود یعنی تلاش‌ها نشان داد که ظرفیت این فراکسیون بسیار بالا است و برای سال اول خوب بود اما مشکلاتی مثل بحث سیل به وجود آمد که بودجه‌های ماده 12 کشور را بلعید و از آن طرف عدم فروش نفت باعث شد تا بودجه‌های صندوق توسعه ملی تحت الشعاع قرار گیرد و همین موارد باعث شد تا از نظر تامین مالی منابع برای احیای تالاب‌ها و دریاچه‌ها به مشکل بخوریم.

وی عنوان کرد: نمی‌توان گفت که تاکنون چند درصد موفق بودیم اما تلاش کردیم و همین که چنین فراکسیونی با محوریت احیای دریاچه‌ها و تالاب‌ها شکل گرفته و عده‌ای جمع شدند و نامه‌نگاری‌هایی انجام شده، به نظر بنده موفقیت بسیار خوبی بوده است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا