اخبار
کد خبر : 8081 ۱۳۹۸/۰۴/۲۱   ۱۷:۱۸:۲۷

با نظارت فنی میراث فرهنگی آذربایجان غربی؛
عملیات مرمت چند راسته از بازار تاریخی ارومیه آغاز شد

 

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی گفت: عملیات مرمت چند راسته از بازار تاریخی با نظارت فنی میراث فرهنگی آذربایجان غربی و اختصاص بودجه از سوی شهرداری آغاز شد.

به گزارش نای قلم، جلیل جباری در گفتگویی اظهار کرد: بازار تاریخی ارومیه یکی از مجموعه های تاریخی ارزشمند و پویا در قلب تجاری شهر است و از نظر ساماندهی، حفاظت و مرمت همواره مورد توجه این اداره کل بوده است.

او ادامه داد: در سال جاری با پیگیری این اداره کل و مساعدت و مشارکت شهرداری و شورای شهر اسلامی شهر ارومیه، طی بررسی های کارشناسانه برای مرمت اضطراری بخشی از راسته های آسیب دیده این بازار اعتبار لازم تامین شد .

جباری تصریح کرد: این عملیات مرمت شامل، راسته آجیل فروشان، راسته پنیرفروشان، راسته عطاران، تقاطع راسته چاقوسازان، راسته آقارضی و حیاط راسته شجاع الدوله می باشد که بر اساس سرفصل های مرمتی تعریف شده، اقدامات استحکام بخشی پایه ها و دیوارها، ساماندهی کف محوطه ها، ترمیم گنبدهای فروریخته و دیگر اقدامات مرمتی اجرا می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی اضافه کرد: بودجه اختصاص یافته برای پروژه های فوق مبلغی حدود 12 میلیارد ریال است که راسته های فوق، با نظارت فنی و تخصصی اداره کل میراث فرهنگی استان انجام خواهد شد و طبق برنامه زمانبندی شده قرار است تا سه ماه دیگر به پایان برسد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا