اخبار
کد خبر : 8063 ۱۳۹۸/۰۴/۱۸   ۱۶:۳۷:۴۷

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت در ارومیه:
پرونده طرح رونق تولید متوقف نشده است

 

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: پرونده طرح رونق تولید در کشور متوقف نشده است.

به گزارش نای قلم، فرشاد مقیمی در جلسه با فعالان بخش خصوصی و تولیدکنندگان ارومیه اظهار کرد: اگر در آذربایجان‌غربی هیچ بانکی به این طرح عمل نمی‌کند اسامی این بانک‌ها را سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اعلام کند تا در ستاد تسهیل این موضوعات مطرح و حل شود.

وی پیشنهاد کرد جهت بررسی و رفع مشکلات پولی و بانکی واحدهای صنعتی و تولیدی کارگروه مشترکی با حضور نماینده بانک مرکزی و فعالان اقتصادی آذربایجان‌غربی برگزار شود.

مقیمی با اشاره به اینکه برای نخستین بار در سفر به آذربایجان‌غربی متوجه این امر شده است که باید برای صادرات باتری از وزارت بهداشت و درمان مجوز گرفته شود، خاطرنشان کرد: بنده این موضوع را پیگیری کرده و در ستاد تسهیل مطرح خواهم کرد.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه گاهی تصویب یک قانون نامناسب در یک دستگاه به سایر دستگاه‌‌ها نیز آسیب وارد می‌کند، گفت: برای حل این مشکلات باید دستگاه‌‌ها و وزارت‌خانه‌ها با یکدیگر هماهنگ بوده و برای باز شدن گره‌های اقتصادی همکاری کنند.

مقیمی در خصوص فعال سازی واحدهای نیمه فعال و راکد اذعان کرد: وزارتخانه از ابتدای سال حداقل دو هزار واحد صنعتی را در کشور هدف‌گذاری کرده است و تاکنون 122 واحد به سمت فعال‌سازی حرکت کرده و این واحدها حدود 19 هزار نفر اشتغال جدید ایجاد کرده‌اند.

وی ادامه داد: وزارت صنعت، معدن و تجارت، پروژه‌ها را با توجه به موضوع پروژه‌های «داخلی‌سازی» تعریف کرده، البته چهار هزار پروژه و چهار هزار واحد افزایش ظرفیت، در نظر گرفته شده است.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: در بحث زیرظرفیت‌ها نیز حداقل چهار هزار واحد در نظر گرفته شده و اقدامات آنها نیز دنبال می‌شود تا بتوانند به ظرفیت برسند و مهمترین برنامه نیز بحث مربوط به جلوگیری از واردات محصولات مواد اولیه و مصارف واسطه بوده که امکان تولید آن در داخل کشور وجود دارد و در این رابطه نیز هزار و 521 تعرفه ممنوع و مدیریت هزار و 343 طرح به شدت اعمال می‌شود.

وی یادآور شد: واردات کالاهای خارجی دارای مشابه تولید داخلی خط قرمز وزارت صنعت، معدن و تجارت بوده و تاکنون ثبت سفارش‌های یک هزار و ۵۲۱ ردیف تعرفه که مشابه داخلی داشتند متوقف شده است

مقیمی همچنین افزود: فعالان بخش خصوصی و تولیدکنندگان در هر زمان مشاهده کردند که ثبت سفارشی برای اینگونه کالاها انجام شده است به وزارت اطلاع دهند و در عرض چند ساعت جلوی این ثبت سفارش‌ها گرفته خواهد شد و یا در صورت ثبت سفارش ارز دولتی به آنها اختصاص پیدا نمی‌کند.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: در کنار توجه به احیای واحدهای راکد نباید از واحدهای فعال و پرقدرت کشور غافل شد بلکه باید به این واحدها نیز کمک شود تا به رونق تولید در کشور ادامه دهند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا