اخبار
کد خبر : 8035 ۱۳۹۸/۰۴/۱۵   ۲۱:۲۱:۱۶

امروز؛
برگزیدگان نخستین جشنواره ملی عکس دریاچه ارومیه معرفی شدند

 

نخستین جشنواره ملی عکس دریاچه ارومیه با معرفی افراد و آثار برگزیده به کار خود پایان داد.

به گزارش نای قلم، در این جشنواره و در بخش تک عکس، مهدی سعادت از ارومیه رتبه نخست را به دست آورد و مهدی پور نصر از آذربایجان شرقی و مجتبی اسماعیل زاد از ارومیه به ترتیب رتبه‌های دوم و سوم را کسب کردند.

در بخش موبایلی نیز مینا نوعی از آذربایجان شرقی رتبه نخست جشنواره را به دست آورد.

معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار ارومیه در آیین اختتامیه این جشنواره گفت: عکس‌های بسیار زیبایی در این جشنواره از دریاچه ارومیه به نمایش گذاشته شد که نشان دهنده قدرت عکس در معرفی ظرفیت‌ها و جذابیت‌های دریاچه ارومیه است.

صادق حسین دوستی افزود: با تصویر می‌توان مفاهیم تاثیرگذار بیشتری را انتقال داد و باید از قدرت اثرگذاری این ابزار قوی بیشترین استفاده را برد.

وی ادامه داد: این جشنواره با هدف بازشناساندن، کمک به حفاظت و معرفی ظرفیت‌های سرمایه گذاری، گردشگری، سلامت و کسب کار دریاچه ارومیه برگزار شد.

رییس اولین جشنواره ملی عکس دریاچه ارومیه نیز در این جشنواره بیان کرد: ۵۲ اثر به جشنواره ملی عکس دریاچه ارومیه از ۲۷ عکاس از شهرهای تهران، ارومیه، تبریز، زنجان، اراک، ماکو، عجب‌شیر، ساری، اصفهان، کرمانشاه و تاکستان راه یافته بود.

اصغر احمدزاده اظهار داشت: در اولین جشنواره ملی عکس دریاچه ارومیه ۱۳۵ عکاس در ۲ بخش مجموعه و تک عکس یک‌هزار و ۱۲ عکس به دبیرخانه ارسال کرده بودند.

وی اضافه کرد: ۴۳ نفر نیز در بخش عکاسی با موبایل با ۱۵۸ عکس شرکت کرده بودند که تنها هفت عکس به مرحله نهایی و مسابقه راه یافت.

وی انتقال نشاط ناشی از احیای دریاچه ارومیه در بین اذهان عمومی را از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره عنوان کرد.

دریاچه ارومیه در قالب طرح‌های ستاد احیا قرار است ظرف مدت ۱۰ سال / از ۱۳۹۴/ به تراز اکولوژیک خود برسد؛ این دریاچه از اواسط دهه ۱۳۸۰ شروع به خشک شدن کرد و بنا بر آمار بین المللی تا سال ۲۰۱۵ میلادی حدود ۸۰ درصد از مساحت آن خشک شد.

همه کارشناسان داخلی و خارجی بر این عقیده هستند که مشارکت جوامع محلی در کنار اجرای طرح‌های مختلف، نقش مهمی در احیای نگین آبی آذربایجان دارد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا