اخبار
کد خبر : 8022 ۱۳۹۸/۰۴/۱۲   ۰۸:۴۹:۳۷

«فیشینگ» و کارچاق‌کن‌ها در کمین مردم!
هشدار درباره پیامک ها را جدی بگیرید

 

با ورود فناوری‌های جدید، ظاهرا دلالان و سودجویان نیز درصددند تا از قافله عقب نمانند و درنتیجه خودشان را به آب و آتش می‌زنند تا با استفاده از ترفندهای جدید به اصطلاح سر مردم کلاه بگذارند و پول خوبی به جیب بزنند.

به گزارش نای قلم، همین چند وقت پیش بود که معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا از ارسال پیامک‌هایی تحت عنوان جلوگیری از قطع یارانه نقدی به شهروندان خبر داد و آن را شیوه جدید کلاهبرداری خواند. ترفندی از سوی سودجویان که باعث می‌شد آنها به اطلاعات بانکی شهروندان دسترسی پیدا کنند، با این حال، باز هم خبرهایی منتشر شده است که نشان می‌دهد اینبار سودجویان به دنبال سوءاستفاده‌هایی از مردم آن هم با نام بانک مرکزی هستند.

ماجرا از این قرار است که کلاهبرداران پیام‌هایی با عنوان تمدید دو ساله مهلت سرویس پیامک بانکی تنها با پرداخت پنج هزار تومان از طریق درگاه اینترنتی پرداخت بانک مرکزی به شهروندان ارسال می‌کنند تا بدین‌ ترتیب به اطلاعات حساب بانکی آنها با هدف فیشینگ (تلاش برای به دست آوردن اطلاعاتی مانند نام کاربری، گذرواژه، اطلاعات حساب بانکی و … از طریق جعل یک وب‌سایت، آدرس ایمیل) دسترسی پیدا کنند.

این اقدام سودجویان باعث شده تا بانک مرکزی اطلاعیه‌ای صادر و اعلام کند که «بانک مرکزی هیچ‌گونه درگاه پرداخت بانکی ندارد.» از سوی دیگر، سازمان امور مالیاتی به نقل از دادستانی انتظامی مالیاتی نیز خبری منتشر کرده و از مردم خواسته تا مراقب واسطه‌ها و کارچاق‌کن‌های مالیاتی باشند. در همین راستا، هم بانک مرکزی و هم سازمان امور مالیاتی از عموم مردم خواسته‌اند تا نسبت به هشدارها بی‌توجه نباشند.

بانک مرکزی روز گذشته با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: برخی از هموطنان اخیرا پیامکی دریافت کرده‌اند با این مضمون که «مهلت سرویس پیامک بانکی حساب شما به اتمام رسیده و هم‌اکنون بدون حضور در شعب بانک، سرویس اطلاع‌رسانی پیامکی حساب خود را با مراجعه به درگاه پرداخت بانک مرکزی با پرداخت پنج هزار تومان به مدت دو سال تمدید کنید»، که کلاهبرداران با این ترفند قصد دارند اطلاعات حساب بانکی افراد را به منظور سودجویی و فیشینگ به دست آورند.

ضمن هشدار به هموطنان عزیز به آگاهی می‌رساند بانک مرکزی هیچ‌گونه درگاه پرداخت بانکی ندارد و این اقدام، کلاهبرداری محسوب می‌شود؛ بنابراین از ارائه اطلاعات حساب خود به افراد ناشناس و از طریق هر کانال ارتباطی، اکیدا اجتناب فرمایید.

در همین زمینه به اطلاع می‌رساند اخبار و اطلاعیه‌های بانک مرکزی، تنها از طریق سایت این بانک به نشانی cbi.ir قابل دریافت است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا