اخبار
کد خبر : 8020 ۱۳۹۸/۰۴/۱۲   ۰۸:۴۹:۰۴

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی تاکید کرد؛
آمادگی دستگاه قضایی استان برای پیگیری پرونده های فرار مالیاتی

 

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی با تاکید بر لزوم اقدامات پیشگیرانه در خصوص مقابله با پدیده کارت های بازرگانی اجاره ای، از اعلام آمادگی دستگاه قضایی استان برای پیگیری پرونده های فرار مالیاتی مربوط به کارت بازرگانی خبر داد.

به گزارش نای قلم، علی اکبر گروسی در دیدار مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی اظهار کرد: بخش اصلی مالیات باید از بخش بازرگانی و جلوگیری از فرار مالیاتی تامین شود و مردم و بخش صنعت کمترین فشار را در این خصوص متحمل شوند.

وی با بیان اینکه وابستگی به نفت در اقتصاد کشور باید کم شود گفت: مالیات و صادرات غیرنفتی، دو راهکار مطمئن برای تامین درآمدهای دولت در شرایط تحریم است.

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی نیز در این دیدار از تعاملات و همکاری های دستگاه قضایی استان در خصوص پرونده های فرار مالیاتی به ویژه کارت بازرگانی تقدیر و تشکر کرد .

حسن کوماسی با بیان اینکه در خرداد سال جاری با 67 درصد از صاحبان مشاغل در استان برای مالیات عملکرد سال 97 آنها توافق کردیم، شناسایی و وصول مالیات از منابع با درآمد بالا را از اهداف و برنامه های این اداره کل عنوان کرد.

وی افزود: پرونده فرار مالیاتی چند شرکت پتروشیمی که به بهانه سرمایه گذاری در منطقه آزاد ماکو، مرتکب جرم فرار مالیاتی شده اند، از جمله این منابع قابل توجه مورد پیگیری است.

کوماسی در ادامه پدیده کارت بازرگانی اجاره ای و واگذاری مجوز کارت های پیله وری را یکی از معضلات استان مرزی آذربایجان غربی عنوان کرد و بر چاره اندیشی اصولی با این پدیده رو به رشد با همکاری دستگاه های مختلف استان تاکید کرد.

وی میزان مالیات وصولی استان آذربایجان غربی در سال گذشته را هشت هزار و 650 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: سال گذشته علاوه بر مالیات، مبلغ 2 هزار و 90 میلیارد ریال به عنوان عوارض مالیات بر ارزش افزوده در استان وصول شده و در اختیار شهرداری و دهیاری های استان قرار گرفته است.

در این دیدار بر تعامل و همکاری مشترک برای مقابله با فرار مالیاتی به ویژه معضل خرید و فروش کارت بازرگانی در استان آذربایجان غربی تاکید شد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا