اخبار
کد خبر : 8015 ۱۳۹۸/۰۴/۱۱   ۱۳:۳۲:۰۱

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی:
سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری پیشران توسعه است/ حمایت کامل از سرمایه گذاران

 

نقش و اهمیت سرمایه گذاری در فرآیند رشد و توسعه اقتصادی جوامع در اکثر نظریات رشد و توسعه اقتصادی مورد تأکید قرار گرفته است. در این بین صنعت گردشگری از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده و با توجه به گستره فعالیت های این صنعت در حوزه های فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و حتی سیاسی، می تواند به عنوان یکی از مؤثرترین بخش ها در رشد و توسعه اقتصادی ایفای نقش کند؛ چرا که صنعت گردشگری، فرصت تولید، ایجاد اشتغال، فقرزدایی و درآمدزایی را برای جوامع به همراه دارد.

لذا گردشگری به علت خاصیت بازدهی زودهنگام آن، بستر مناسبی برای سرمایه گذاری است و با ايجاد امنيت سرمايه گذاري، برنامه ريزي جامع و ارايه مشوق هاي لازم در اين صنعت مي توان باعث جذب گردشگر و رسيدن به رشد و توسعه شد به عبارتی می توان گفت که سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری پیشران توسعه است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: این استان توانایی جذب گردشگران زیادی را دارد و ما نیز از سرمایه گذاران این بخش حمایت می کنیم.

جلیل جباری اظهار کرد: صنعت گردشگری بدون ورود و فعالیت سرمایه گذاران خصوصی، به پویایی لازم نمی رسد لذا سیاست این اداره کل به تبع از سیاست های سازمان مرکزی، حمایت از بخش خصوصی است.

وی افزود: یکی از فعالیت های این اداره کل، ایجاد و توسعه زیرساخت ها برای تفرجگاه ها و محیط های گردشگرپذیر همانند ایجاد راه و سایر تسهیلات است تا بخش خصوصی با رغبت و انگیزه وارد عمل شود.

به گفته جباری ارائه کمک های فنی و اعتباری و یارانه های لازم، معافیت های مالیاتی و کوتاه کردن فرایند اداری همگی از جمله سیاست های تشویقی این اداره کل برای جذب سرمایه گذارن در حوزه گردشگری است.

وی افزود: ما آماده ایم در صورت عقد قرارداد های عاملیت کمک های فنی و اعتباری را در اختیار بانک های عامل قرار دهیم تا سرمایه گذاران از تسهیلات بانک ها بهره مند شوند.

جباری تصریح کرد: بانک های عامل اصلی ترین حامی سرمایه گذاران هستند و باید با کوتاه کردن مدت زمان ارائه تسهیلات راه برای افزایش تعداد سرمایه گذاران و میزان سرمایه گذاری در استان تسهیل کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی با بیان اینکه شعار اقتصاد مقاومتی و رونق تولید ملی است، تصریح کرد:  سیاست کلی در حوزه گردشگری مبتنی بر جذب حداکثری گردشگران خارجی به است و در حوزه صنایع دستی نیز حمایت از کارگاه های بزرگ و کمک به تقویت کمی و کیفی کارگاهای کوچک جهت تولید و اشتغالزائی بیشتر است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از ثبت ملی چهار پرونده میراث ناملموس خبر داد و افزود: مراسم تبرک انگور ارومیه ویژه اقلیت های مسیحی، کشتی سنتی گولشماخ، قورت قویون و بازی جوراب جوراب به ثبت رسیده است.

جباری تصریح کرد: با ثبت این چهار اثر تعداد آثار میراث ناملموس استان که به ثبت رسیده اند به 37 عنوان رسید .

وی همچنین از تشکیل هسته تورهایی که بتوانند گردشگران مختلف را کشورهای همسایه به این استان بیاورند، خبر داد و گفت: این اقدام یکی از فعالیت های بین المللی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در حوزه گردشگری است تا با سرمایه گذاری بر روی کشورهای هدف، موازنه تبادل توریسم براساس بازارهای هدف گردشگری استان برقرار شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سپس به تهیه اطلس گردشگری در آذربایجان غربی اشاره و تصریح کرد: در حال حاضر اعتبارات لازم برای تهیه اطلس گردشگری سه شهرستان پیرانشهر، سردشت و نقده  تامین شده و قرارداد تهیه آن با شرکت مجری بسته شده است که طبق قرارداد طی شش تا هشت ماه آینده این اطلس تحویل داده می شود.

جباری با تاکید بر نیاز استان برای  تهیه این اطلس، معرفی جاذبه ها، توانمندی های هر شهرستان و جذب توریسم را از اهداف تهیه این اطلس عنوان کرد و افزود: در این اطلس اطلاعات کامل از زیبایی های هر فصل، جاذبه های ژئوتوریسم، اکوتوریسمی، معادن، چشمه های آب گرم، غارهاو کلیه جاذبه های ملموس و غیر ملموس سه شهرستان جمع آوری و ارائه می شود.

وی یادآور شد: با اطلاعات این اطلس گردشگری، طبیعتا گام موثری در افزایش گردشگر در استان را شاهد خواهیم بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همچنین اظهار کرد: در حوزه گردشگری مذهبی و دفاع مقدس نیز ورود کرده‌ایم به طوری که از ۱۹ تیر‌ماه برنامه‌های فرهنگی به‌مناسبت دهه کرامت در جوار بناهای تاریخی استان برگزار می شود.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا