اخبار
کد خبر : 801 ۱۳۹۴/۰۷/۲۱   

دنیای اسلام نباید در مقابل جنایت غیرانسانی منا خاموش باشد

* اختلافات امروز در جهان اسلام هیچ وجه عقلانی، شرعی و دینی ندارد

نماینده مردم ارومیه در مجلس گفت: دنیای اسلام نباید در مقابل جنایت غیرانسانی منا خاموش باشد.

عابد فتاحی نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور امروز (21 مهر ماه 94) اظهار داشت: با تمام وجود، فاجعه و قتل‌عام هولناک منا را به دنیای اسلام تسلیت عرض می‌کنم.

وی ادامه داد: اقدام انفجاری در پایتخت کشور دوست و برادر ترکیه که باعث قتل‌عام شهروندان آن شده از طرف خودم و گروه دوستی ایران و ترکیه تسلیت می‌گویم.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی همچنین افزود: بنده به عنوان نماینده اهل سنت بیان می‌دارم شیعه و سنی امت واحده اسلام هستند. تشیع و تسنن خواهران و برادران در دنیا و قیامت هستند. هر گونه اختلاف و نزاع در بین تشیع و تسنن اسلام عزیز را تضعیف خواهد کرد.

فتاحی در ادامه تصریح کرد: یکی از خواسته‌های اساسی دشمنان اسلام این است که هیچ سندی در قرآن وجود ندارد که شیعیان و اهل سنت با هم اختلاف داشته باشند. فجایعی که امروز در دنیای اسلام رخ می‌دهد اسلام و مسلمانان را در شرایط اسفباری قرار داده و وضعیت خطرناکی را به خود گرفته است که ضد وحدت و رسالت پیامبر اسلام (ص) است.

وی در ادامه یادآور شد: برای کنترل اوضاع کنونی با تلاش‌های صادقانه سران و علمای جهان اسلام نیاز است که ما از وضع تخریبی و جنون‌آمیز کنونی عبور کنیم. اختلاف‌نظر و عقیده در بین انسان‌ها یک امر طبیعی است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در ادامه تأکید کرد: آنچه امروز در دنیای اسلام خطرناک است جنگ خشونت بر اساس اختلاف عقیده‌ها و نظرها است عملیات‌های انتحاری مسلمانان مخالفت با رحمت خدا است. پیامبر اسلام (ص) قرآن و اسلام دارد به راستی چرا دنیای اسلام در مقابل این جنایت غیرانسانی خاموش است.

فتاحی اقتدار، میانه‌روی به عنوان یک اصل قرآنی در همه زوایای فردی، اجتماعی، اقتصادی و عقیدتی را مطرح و در اسلام دارای قلمرو وسیعی دانست که همه جا به عنوان یک اصل خلل‌ناپذیر اسلامی و قرآنی مطرح و نیاز است اعتدال و میانه‌روی دنبال شود.

وی در همین راستا ادامه داد: خداوند در میان جامعه برتر و کامل جامعه اعتدال و میانه‌رو را معرفی کرده است؛ سرمایه‌های جهان اسلام به جای رفاه مسلمانان برای درگیری، کشتار و ویرانی بین خود امت مسلمانان تلقی می‌شود و مسلمانان را به جان یکدیگر انداخته است.

این نماینده همچنین خاطرنشان کرد: اختلافات امروز در جهان اسلام هیچ وجه عقلانی، شرعی و دینی ندارد. 90 درصد مسلمانان در اکثر مسائل مشترک هستند، کشورهای غیراسلامی با تمام اختلافاتی که دارند اتحادیه‌ای تشکیل داده و به یکدیگر کمک می‌کنند.

فتاحی در قسمت دیگری از سخنان خود مطرح کرد: جهانی که در آن زندگی می‌کنیم با وجود رشد و توسعه در بسیاری از زمینه‌ها آماج ظلم و ستم و زیاده‌خواهی همچنین جنگ‌افروزی، نابرابری و سنگدلی بوده و میلیو‌ن‌ها مسلمانان از بی‌عدالتی رنج می‌برند. آیا اگر کشورهای غیرمسلمان دروازه‌های کشور را بگشایند در بعضی کشورهای اسلامی به غیر از افراد مسلح و کاخ‌نشین، کسی باقی خواهد ماند؟

وی ادامه داد: به راستی حاکمان مسلمان با این همه ثروت‌های خدادادی از جسد هزاران کودک، زن و سالخوردگانی که به سواحل رانده شده و خفه شده و پناهجویان مسلمان مظلوم خجالت نمی‌کشند؟ در روز قیامت به خداوند، رسول خدا به خاطر این همه ظلم و ستم به مسلمانان چه جوابی خواهیم داد؟

عضو کمیسیون بهداشت در مجلس شورای اسلامی در خاتمه مطرح کرد: وضع مسلمانان افغانستان و پاکستان، یمن و عراق، سوریه و مصر، لیبی، بحرین، سودان، لبنان، نیجریه وخیم است و به کمک و ساماندهی نیاز دارد. در قرن حاضر تبادل دنیای غرب، جهان اسلام به مرحله پیچیده و سخت رسیده است. دنیای غرب با استفاده از تمام ظرفیتش برای متهم کردن جهان اسلام به خشونت تروریسم برنامه‌ریزی کرده و دامن زدن به اختلافات داخلی، قومی و مذهبی در جهان اسلام، تغییر نقشه سیاسی کشورها است و گسترش قدرت را به عنوان یک اصل انتخاب کرده‌ است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا