اخبار
کد خبر : 8002 ۱۳۹۸/۰۴/۰۹   ۲۱:۴۹:۱۴

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی:
برگزاری همایش‌های علمی از عوامل موثر در فرایند توسعه ملی هستند

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی با اشاره به برگزاری همایش علمی شمس تبریزی در خوی گفت: برگزاری همایش‌های علمی از جمله عوامل موثر در فرایند توسعه ملی هستند.

به گزارش نای قلم، جلیل جباری در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: همایش علمی شمس تبریزی از ۲۳تا ۲۷ مرداد و جشنواره آیینی شمس در هفتم و هشتم مهرماه امسال در خوی برگزار می شود.

وی افزود: در همایش‌ها بیشتر تبادل اطلاعات دانشمندان و محققان و ارائه نتایج دستاوردهای تحقیقاتی مورد نظر است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اضافه کرد: توجه به دو عنصر دانش، تجربه و تشخیص مصادیق آنها در پدیده‌های علمی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی در برگزاری یک همایش علمی اهمیت خاص دارد و بر این اساس همایش شمس تبریزی تجلی تلاش یک جامعه برای برقراری ارتباط میان اعضای جامعه در راستای تبادل اندیشه و اشتراک دانش، ارائه یافته ها و نظریه‌های جدید و نهایتا کمک به رشد دانش و رسیدن به خرد جمعی در خصوص سیرت و زندگی و چهره عرفانی شمس تبریزی است.

جباری به پروژه مجموعه گردشگری شمس تبریزی در خوی نیز اشاره کرد و افزود: عملیات اجرایی این پروژه در مساحت هفت هزار مترمربع و زیربنای ۲ هزار مترمربع در حال احداث است.

وی اعتبار اختصاص یافته برای احداث این مجموعه را ۲۰۰ میلیارد ریال اعلام و اذعان کرد: طرح تهیه شده آرامگاه برای مجموعه فرهنگی تاریخی شمس تبریزی یک طرح جامع و کامل است و در یک بازه زمانی سه یا چهار ساله قابل اجراست که در صورت تخصیص اعتبار مصوب سرعت عملیات اجرایی بیشتر خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان در ادامه سخنان خود با اشاره به فعالیت‌های انجام‌شده جهت رونق گردشگری استان، از برگزاری دومین جشنواره ملی گردشگری از 26 تا 29 مردادماه در پارک جنگلی محل دائمی نمایشگاه های ارومیه خبر داد.

جباری اظهار داشت: سال گذشته نخستین جشنواره ملی گردشگری توانست چشم‌اندازهای گردشگری را رونق بخشد و نشاط و شادابی شهروندان را رقم زند.

جباری گفت: برگزاری جشنواره گردشگری در استان نقش بسزایی در شناخت قابلیت‌های استان در حوزه گردشگری دارد.

وی همچنین جشنواره گیلاس در ۱۲تا ۱۳ تیرماه در اشنویه را از دیگر برنامه های این اداره کل در سال جاری عنوان کرد.

در آذربایجان غربی بیش از هزار و 600 اثر تاریخی ثبت شده در فهرست ملی وجود دارد.

مجموعه باستانی تخت سلیمان تکاب و قره کلیسای چالدران دو اثر ثبت شده استان در فهرست میراث جهانی یونسکو است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا