اخبار
کد خبر : 8001 ۱۳۹۸/۰۴/۰۹   ۰۹:۴۷:۵۱

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار:
علائم هشداردهنده در مناطق مستعد خطر آتش سوزی نصب شود

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی گفت: منابع طبیعی و محیط زیست باید علائم هشداردهنده را در مناطق مستعد خطر آتش سوزی نصب کنند.

به گزارش نای قلم، علی مصطفوی در جلسه کارگروه تخصصی سازمان‌های مردم نهاد مدیریت بحران آذربایجان غربی اظهار کرد: مدیریت بحران و پدافند غیرعامل آموزش‌های لازم را در زمینه صیانت از منابع طبیعی در مواقع بحران و آتش سوزی آغاز کرده است.

وی افزود: ظرفیت استفاده از مطبوعات و رسانه‌ها و فضای مجازی نیز در راستای اطلاع رسانی نباید مورد غفلت قرار گیرد زیرا این موضوع نیازمند فضاسازی رسانه‌ای در راستای تبیین اهمیت موضوع به جامعه است.

مصطفوی اظهار داشت: جنگل‌ها منابع ملی و ثروت‌های استان هستند و باید این ثروت را حفظ و به نسل‌های بعدی منتقل کرد و این امر بدون سازمان های مردم نهاد غیرممکن است.

وی افزود: در استان گونه‌های مختلف گیاهی و حیوانی در حال زیست هستند که باید بستر و محیط زیست را برای زندگی آنها مستعد کرد و این اقدام جز با صیانت از جنگل ها و مراتع ممکن نیست.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی تصریح کرد: ۶۰۰ سازمان مردم نهاد در استان به ثبت رسیده که اغلب آنها فعال است.

وی بیان کرد: دولت جایگاه و اهمیت خاصی برای سازمان های مردم نهاد قائل است و آموزش اعضای این تشکل ها برای پیشبرد اهداف در زمان بحران ضروری است.

آذربایجان غربی ۲ میلیون و ۷۵۰ هزار هکتار منابع طبیعی دارد که از این میزان ۲ میلیون و ۶۵۰ هزار هکتار عرصه مرتعی است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا