اخبار
کد خبر : 800 ۱۳۹۴/۰۷/۲۱   

۲۷گام برای نجات دریاچه ارومیه

* برای حل مشکل دریاچه ارومیه از متخصصان کشورهای آمریکا، آلمان، روسیه و ژاپن کمک گرفته ایم

 وزیر نیرو با تاکید بر اعتبار ۱۰ میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی برای احیای دریاچه ارومیه، گفت: ۲۷ راهکار برای نجات دریاچه ارومیه تصویب شد.

به گزارش نای قلم به نقل از مهر، حمید چیت چیان اظهار داشت: ایران کشوری است که به طور طبیعی با مسئله کم آبی مواجه بوده و هست اما طی سال‌های گذشته موضوع خشکسالی نیز به آن اضافه شده است.

وزیر نیرو با بیان اینکه احیای دریاچه ارومیه یکی از اولویت های جدی دولت یازدهم است، گفت: ۲۷ راهکار اجرایی برای احیای این دریاچه برنامه ریزی شده است.

چیت چیان ادامه داد: به همین دلیل مسئله آب در کشور بسیار حیاتی و حاد است و طرح احیای دریاچه ارومیه نیز از همان ابتدا در دستور کار دولت یازدهم بوده و هم اکنون نیز به طور جدی پیگیری می شود.

وزیر نیرو تاکید کرد: از آنجا که این دریاچه در شرایط سخت و ناگواری قرار دارد، از آغاز فعالیت دولت یازدهم کارگروهی برای نجات این دریاچه تشکیل شد و دولت با تمام توان و استفاده از دانش و تجربیات سایر کشورها برای حل این معضل اقدام کرده و از متخصصان کشورهای مختلف نظیر آمریکا، آلمان، روسیه و ژاپن در این خصوص کمک گرفت.

وی با اشاره به نشستی که به همین منظور در اروپا برگزار شد، خاطرنشان کرد: در این نشست به جمع بندی بزرگی رسیدیم که حاصل آن تصویب ۲۷ راهکار مهم برای احیای دریاچه بود.

وزیر نیرو از انتقال آب از سد کانی سیب به عنوان یکی از طرح های برجسته برای نجات دریاچه ارومیه یاد کرد و با بیان اینکه یکی از دغدغه های رهبر معظم انقلاب مسئله آب است، ادامه داد: اعتبار ۱۰ میلیارد دلاری از صندوق توسعه ملی برای اجرای این طرح در اختیار دولت قرار گرفت.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا