اخبار
کد خبر : 7995 ۱۳۹۸/۰۴/۰۷   ۱۷:۴۲:۱۸

مشاور عالی قوه قضاییه و دبیر کل جامعه روحانیت:
مردم باید حس خوب و مثبتی به دستگاه قضا داشته باشند

 

مشاور عالی قوه قضاییه و دبیر کل جامعه روحانیت گفت: نگاه مردم به دستگاه قضایی باید تغییر یابد و حس خوب و مثبتی به این مجموعه پیدا کنند.

به گزارش نای قلم، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی در جلسه شورای قضایی استان اظهار کرد: منظور از تغییر نگاه مردم، فریب دادن نیست بلکه ارائه مطلوب خدمات و اطلاع رسانی درست است چرا که این مهم باعث می شود حس خوب و مثبتی در مردم نسبت به دستگاه قضایی ایجاد شود.

وزیر سابق دادگستری افزود: عملکرد دستگاه قضایی باید به شکل های مختلف به سمع و نظر مردم برسد لذا نباید اطلاع رسانی محدود شود.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت توسعه و پیشرفت با تلاش قشر عظیمی از فعالان و تلاشگران در کشور شکل گرفته است، تصریح کرد: با وجود این، موفقیت های کسب شده در عرصه های مختلف کافی نیست و نتوانستیم رضایتمندی کامل مردم را جلب کنیم از این رو باید تلاش مسئولان مضاعف تر باشد تا مردم احساس رضایت کنند.

مشاور عالی قوه قضاییه در ادامه سخنان خود یکی از مشکلات اساسی دستگاه قضایی را تکثر پرونده ها اعلام و اظهار کرد: باید برنامه ریزی های مناسب و کارهای بنیادی و اساسی انجام دهیم و کیفیت را بالا ببریم.

* اندیشه "پیشگیری بهتر از علاج است" در قوه قضائیه نهادینه شود

وی تاکید کرد: ضروری است اندیشه "پیشگیری بهتر از علاج است" در قوه قضائیه نهادینه، عملی و کاربردی شود که برای محقق شدن این مهم باید همه نهادها، دستگاه ها و خود مردم پای کار باشند.

دبیر کل جامعه روحانیت ادامه داد: یکی از کارهای اساسی برای کاهش پرونده ها جلوگیری از ورود پرونده به دادگستری ها با استفاده از ظرفیت نهادهای مختلف مثل داوری و میانجیگیری و ظرفیت های مردمی است.

پورمحمدی افزود: برقراری امنیت در کشور یک امر اتفاقی نیست بلکه در سایه تلاش نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی محقق شده است.

* سیر تحول قوه قضاییه به سمت تعالی برود

وی اظهار امیداوری کرد سیر تحول قوه قضاییه به سمت تعالی برود.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی هم در این جلسه گفت: برنامه تحولی در قوه قضاییه در حال تحقق است که باید همگی دست به دست هم دهیم و این برنامه تحولی را اجرایی کنیم .

علی اکبر گروسی اظهار کرد: در خصوص رونق تولید و جلوگیری از تعطیلی بسیاری از واحد ای تولیدی، جلسات متعددی با بانک ها، واحدهای تولیدی و مسئولان مربوطه برگزار شده است و تا نگذاریم چرخه تولید بایستد.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی افزود: همچنین در راستای حمایت از تولید بانک ها را با اقدامات مناسب که به نفع مردم ورونق تولید باشد، مجاب کردیم تا واحدهای تولیدی را حمایت و با بدهکاران بانکی که واحد تولیدی دارند، مدارا کنند.

وی اذعان کرد: موضوعات فرهنگی و افزایش بصیرت دینی، فرهنگی و سیاسی یکی از نکات مهمی است که اکنون مورد توجه قوه قضاییه است.

* تکریم ارباب رجوع در قوه قضاییه مورد توجه قرار گرفته است

گروسی با اشاره به اینکه تکریم ارباب رجوع از موضوعات مهم و اساسی است که مورد توجه ویژه ای در قوه قضاییه قرار گرفته است، اظهار کرد: در این برهه از زمان، گردش اطلاعات در دنیا بسیار مهم است و تحلیلی که افراد مختلف از امور سیاسی می کنند قابل توجه است .

وی با بیان اینکه مردم نظام و انقلاب را دوست دارند و از نظام و رهبری حمایت می کنند، اضافه کرد: دنیا در مقابل عظمت مردم ایران اسلامی و توانمندی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در شگفت است و ملت ایران با وجود تحریم های شدید با مقاومت و بردباری در مقابل دشمن ایستاده اند و میدان را خالی نمی کنند که تجمع های مردمی در رویدادهای انقلابی، راهپیمایی ها یا تشییع پیکر پاک شهدا نشانگر بزرگی ملت ایران و شکست دشمن زبون و جهانخوار است.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: در استان در هفته قوه قضاییه برنامه های خوبی برگزار شد، مسئولان با حضور در بین مردم عملکرد دستگاه قضایی را ارائه دادند.

* در زمینه اعتمادسازی گام های موثری در استان برداشته ایم

وی در پایان سخنان خود با بیان اینکه در زمینه اعتمادسازی بین مردم گام های موثری در استان برداشته ایم و اکنون نگرش مثبتی به دستگاه قضایی وجود دارد، تصریح کرد: ارتباط خوبی با ادارات و نهادها به ویژه با نماینده ولی فقیه دراستان و نماینده مجلس خبرگان رهبری داریم و رهنمودهایشان را در کارها مورد توجه قرار می دهیم.

در پایان این جلسه برخی از مسئولان و قضات به دیدگاه ها و نظرات خود پرداختند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا