Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 7991 ۱۳۹۸/۰۴/۰۶   ۱۷:۵۳:۵۰

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی خبر داد
احداث باند پروازی برای هواپیماها جهت اطفای حریق در مستعد آتش سوزی

 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی گفت: پیش بینی شده است امسال یک باند پروازی برای هواپیماها جهت اطفای حریق و مبارزه با آفات و همچنین تجهیز امکانات در مناطق حساس و مستعد آتش سوزی احداث شود.

به گزارش نای قلم، میرصمد سیدموسوی در جلسه ستاد اطفای حریق جنگل‌ها که در سردشت برگزار شد، اظهار کرد: امسال از محل صندوق توسعه ملی، ۲۰۰ میلیارد ریال برای حفاظت و توسعه جنگل های سردشت و پیرانشهر اختصاص یافته است.

وی افزود: این اعتبار در راستای اجرای طرح بوم سازگان مناطق زاگرس نشین و با اهداف احیا و توسعه جنگل، مبارزه با تخریب جنگل و احیای مالکیت جنگل‌ها هزینه می‌شود.

سیدموسوی بیان کرد: توسعه جنگل با بذر یا نهال، عملیات آبخیزداری، ذخیره آب، ایجاد کمربند حفاظتی، پیشگیری از حریق، مبارزه با آفات و گشت و نگهداری از جمله برنامه‌هایی است که امسال در صورت تخصیص این اعتبار در سطح استان اجرایی می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی در رابطه با عوامل مؤثر بر آتش سوزی در جنگل‌ها گفت: بر اساس بررسی‌های انجام شده بی احتیاطی چوپان‌ها، آتش زدن بقایای کشاورزی، اختلافات قومی در مورد حدود مرزی و ثبتی، عوامل طبیعی و همچنین گردشگران و پسماندهایی که بر جای می‌گذارند، از جمله مهمترین عوامل آتش سوزی است.

سیدموسوی بیان کرد: منابع طبیعی و حفاظت از آن به همراهی مردم نیاز دارد که می‌توان با برگزاری کلاس‌های ترویجی، دهیاری‌ها، مشارکت عمومی، آگاه سازی جوامع هدف به عنوان بهره برداران در راستای حراست از این منابع اقدام کرد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا