اخبار
کد خبر : 7987 ۱۳۹۸/۰۴/۰۶   ۱۷:۰۸:۱۹

فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان‌نور سپاه و بسیج:
ایمنی کاروان‌های راهیان نور در صدر برنامه‌ها است

 

فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان‌نور سپاه و بسیج گفت: ایمنی کاروان‌های راهیان نور در صدر برنامه‌های این مجموعه قرار دارد.

به گزارش نای قلم، یعقوب سلیمانی ظهر امروز در نشست خبری که در سالن جلسات سپاه شهدای استان برگزار شد، اظهار کرد: در چهار سال گذشته هیچ گونه حادثه جاده‌ای برای زائران مناطق عملیاتی رخ نداده است.

وی افزود: در راستای افزایش ایمنی کاروان‌های راهیان نور، 58 هزار نفر به عنوان مدیر کاروان آموزش دیده‌اند.

*زائران خارجی از مناطق عملیاتی کشور بازدید می کنند

فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان‌نور سپاه و بسیج در ادامه سخنان خود افزود: سال گذشته کاروان‌های غیرایرانی از ۵۴ کشور جهان در مناطق عملیاتی غرب و شمال‌غرب کشور حضور یافتند.

وی افزود: ۲ هزار و ۱۸۰ زائر خارجی از مناطق عملیاتی بازدید کردند و امسال نیز این موضوع ادامه می یابد.

* هفت میلیون نفر از مناطق عملیاتی کشور بازدید کرده اند

فرمانده قرارگاه راهیان نور سپاه و بسیج کشور ادامه داد: هفت میلیون نفر طی یک سال گذشته از مناطق عملیاتی کشور بازدید کرده اند.

سلیمانی اضافه کرد: سهم مناطق عملیاتی دفاع مقدس در شمال غرب سه میلیون نفر و یادمان های آذربایجان غربی ۳۰۰ هزار نفر بوده است.

وی با اشاره به اقدامات این قرارگاه در راستای برگزاری اردوهای راهیان نور در منطقه شمال غرب افزود: هم‌اکنون ۸۷ هزار نفر خادم‌الشهدای افتخاری در سراسر کشور فعال بوده که ۵۰۰ نفر آنها از آذربایجان‌غربی هستند.

فرمانده قرارگاه راهیان نور سپاه و بسیج کشور خاطرنشان کرد: آذربایجان غربی محل شهادت بیش از ۲۴ هزار شهید مهاجر از سایر استان های کشور و ۱۲ هزار شهید بومی منطقه است و این مهم جایگاه آذربایجان غربی را در زمان دفاع مقدس نشان می دهد.

سلیمانی کرد: بیش از ۳۰ عملیات در دوران پر افتخار دفاع مقدس در آذربایجان غربی اجرا شده و شش یادمان راهیان نور نیز در این استان وجود دارد.

* از ۱۵ تیر خادمان شهدا در مناطق عملیاتی مستقر می‌شوند

وی با بیان اینکه از ۱۵ تیر خادمان شهدا در مناطق عملیاتی مستقر می‌شوند و منعی برای حضور زائر وجود ندارد، اظهار داشت: از اول مرداد تا قبل از آغاز ماه محرم اوج اعزام اردوهای راهیان نور در کشور است و کل ظرفیت‌های کشور در این راستا بسیج می‌شود.

فرمانده قرارگاه راهیان نور سپاه و بسیج با اشاره به احتمال افزایش زائران مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس در سال جاری بیان کرد: تلاش می کنیم بیمارستان‌های صحرایی که نماد خدمات رسانی به جراحت رزمندگان بودند تبدیل به محل اسکان و زیست زائران شوند.

* دفاع مقدس امتداد عاشوراست

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه دفاع مقدس امتداد عاشوراست، تصریح کرد: بی‌شک بستری که می‌تواند مجاهدت‌ رزمندگان اسلام را شعله‌ور، تبیین و مستدل کرده و به نسل آینده انتقال دهد، راهیان‌نور است.

فرمانده قرارگاه راهیان نور سپاه و بسیج کشور با بیان اینکه جامعه هدف راهیان نور که با علاقه و انگیزه حضور پیدا می‌کنند جوانان هستند، افزود: دفاع مقدس یکی از قله‌های رفیع تاریخ انقلاب اسلامی ایران بوده و با ویژگی‌های خاص خود به نسل‌های آینده آن‌هم با مطالب جدید در حال تعالی است و حادثه مهم دفاع مقدس موضوعی نیست که مختص یک برهه باشد و همیشه در جریان و جوشش است، در این میان رسانه‌ها نیز وظیفه بسیار سنگینی بر دوش دارند که رساندن پیام شهدا و ترویج و تبلیغ توانایی‌های کشور در زمینه راهیان نور اصلی ترین این وظایف است.

سلیمانی در ادامه سخنان خود با اشاره به هفتم تیر ماه سال ۱۳۶۶ سالروز بمباران شیمیایی شهرستان سردشت، گفت: شهدای این حادثه سند افتخار ایران اسلامی در دوران پرافتخار دفاع مقدس هستند.

یادمان های آذربایجان غربی از ۱۵ تیرماه تا پایان شهریور ماه سال جاری پذیرای زائران راهیان نور شمال غرب کشور است.

آذربایجان غربی یکی از مناطق عملیاتی مهم در شمال غرب است که از قبل از انقلاب نیز درگیری ها و تعدی به مرزهای کشور در این استان تداوم داشته است؛ آذربایجان غربی امروز نیز با دارا بودن یادمان های شهدا میزبان راهیان نور شمال غرب کشور به تعداد سالانه ۳۰۰ هزار نفر است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا