اخبار
کد خبر : 7980 ۱۳۹۸/۰۴/۰۵   ۲۰:۴۷:۲۴

استاندار اسبق آذربایجان غربی:
بی وفایان به لیست امید با مردم هم عهدشکنی می کنند

 

استاندار اسبق آذربایجان غربی و عضو شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان با بیان اینکه کارگروهی برای رصد و ارزیابی عملکرد لیست امید تشکیل شده است، گفت: نامزدهای که به لیست پشتیبان خود در انتخابات بی وفایی کردند، می توانند با مردم هم عهدشکنی کنند.

به گزارش نای قلم به نقل از ایرنا، سید محمود میرلوحی در گفتگویی اظهار کرد: با توجه به اینکه مردم در انتخابات به لیست انتخاباتی گرایش دارند، اینکه نامزدی برای حضور در لیست انتخاباتی درخواست می دهد و به محض اینکه رای می آورد در رفتاری غیرحرفه ای، شعار استقلال و وابسته نبودن به هیچ گرایشی را می دهد، رسم خوبی نیست.

وی ادامه داد: ۶۰ نفر از اعضای لیست امید پس از ورود به مجلس دهم، بدون احساس دِین رسماً از این ائتلاف اعلام برائت کردند که این موضوع علاوه بر پشت کردن به جریان حامی، متاسفانه نتیجه تشویق های جریان رقیب هم بوده است.

عضو شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان خاطرنشان کرد: شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان برای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره شورای اسلامی شهر و روستا میثاق نامه ای تنظیم کرد که لیست امید آن را امضا کرد. با توجه به عملکرد این افراد به نظر می رسد عهد شکنی این افراد در فضای عمومی مذموم و مورد نکوهش قرار گیرد.

میرلوحی اظهارداشت: اگر چه در این بخش ارزیابی درست و بایسته ای انجام نشده است ولی هنوز دیر نیست و دست کم در سال انتخابات مجلس، برخی از این افراد باردیگر به شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان مراجعه می کنند؛ آنجاست که اسناد و کارنامه عملکرد آنها پیش روی آنها قرار داده می شود.

وی تاکید کرد: شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان در دوره جدید کارگروهی برای رصد و ارزیابی عملکرد اعضای لیست امید تشکیل داده است تا نتایج آن را به افکار عمومی گزارش دهد، همچنین در فرصت های بعدی لیست امید شوراها مورد پایش قرار می گیرد.

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی عنوان داشت: نامزدهایی که به لیست پشتیبان خود بی وفایی کردند، می توانند با مردم هم عهد شکنی کنند. پایبندی به احزاب و تشکل های پشتیبان جزو اصول و قواعد حقوقی، سیاسی و انصاف شمرده می شود.

میرلوحی در پاسخ به اینکه چرا شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان در سال انتخابات به فکر رصد عملکرد لیست امید افتاده است، گفت: این بحث از مدت ها قبل مطرح بوده است و سال گذشته نشست هایی با شوراهای سراسر کشور انجام شد اما تشکیل شورای عالی سیاست گذاری دوم زمان بر بود، باعث شد این وقفه ها ایجاد شود.

وی همچنین درباره اقبال عمومی به جریان های سیاسی در انتخابات دوم اسفندماه ۹۸ مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: در گذشته فضای انتخابات دوام بیشتر داشت؛ اما پس انتخابات ریاست جمهوری ۹۶، نارضایتی های شکل گرفت که به نظر می رسد اصولگرایان و اصلاح طلبان در انتخابات پیش رو با چالش جدی بر سر مشارکت مواجه شوند، به همین منظور باید فعالیت گسترده تر و دامنه داری برای گرم شدن تنور انتخابات انجام شود.

معاون حقوقی وزیر کشور دولت اصلاحات یادآور شد: نمی دانم چرا امسال در مقایسه با دوره های قبل شور انتخاباتی در استان ها کمتر است. به خاطر دارم در دوره های گذشته چند ماه قبل از انتخابات در شهرستان ها، فضای انتخاباتی وجود داشت. حال این شور و هیجان احساس نمی شود و با گذشت چهار ماه از سال همچنان فضای تردید وجود دارد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا