اخبار
کد خبر : 798 ۱۳۹۴/۰۷/۲۰   

ظریف: ژاپن در احیای دریاچه ارومیه همکاری خوبی داشته است

وزیر امور خارجه ژاپن: ژاپن آمادگی دارد در زمینه های مختلف با ایران همکاری داشته باشد

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: ژاپن تاکنون در احیای دریاچه ارومیه همکاری خوبی داشته است.

به گزارش نای قلم به نقل از اداره کل دیپلماسی رسانه‌ای وزارت امور خارجه، محمدجواد ظریف در دیدار رسمی با وزیر امورخارجه ژاپن اظهار کرد: ما بر این باوریم که توکیو می تواند در پروژه های محیط زیستی بیشتری در خصوص تکنولوژی سبز، کنترل گازهای گلخانه ای ، تنوع زیستی، احیای دریاچه ها و تالاب ها و رفع آلودگی آب با ایران همکاری داشته باشد.

ظریف در این دیدار ضمن تاکید بر ارتقای مناسبات بین جمهوری اسلامی ایران و ژاپن در تمام زمینه ها خاطرنشان کرد: روابط دو جانبه جمهوری اسلامی ایران و ژاپن دارای قدمتی طولانی است و به روایتی سابقه روابط دو کشور به 1400 سال قبل باز می گردد و خوشبختانه این روابط در سطح بسیار خوبی قرار دارد.

وی افزود: دو کشور دوستان خوبی هستند و لازم است از شرایط پس از تحریم بهره برداری و عقب ماندگی روابط اقتصادی را با سرعت جبران کنند.

ظریف با اشاره به این نکته که ژاپن شهرت خوبی در بین ایرانی ها دارد و همین عامل به رشد سریع روابط دو کشور کمک می کند، اظهار داشت: دو کشور در حوزه های سیاسی، محیط زیست، موسسات مطالعاتی و مسائل منطقه ای رایزنی و گفتگوهای خوبی دارند و لازم است این گفتگوها تا رسیدن به نتیجه، ادامه یابد .

وزیر امورخارجه ژاپن نیز از مهمان نوازی دکتر ظریف و دولت جمهوری اسلامی ایران تشکر و قدردانی کرد و گفت: شرایط پس از تحریم زمینه را برای همکاری بیشتر در ابعاد مختلف بویژه همکاری های اقتصادی فراهم خواهد کرد و به همین علت تعدادی از صاحبان شرکت های مهم ژاپنی مرا در این سفر همراهی می کنند.

وی افزود : ژاپن آمادگی دارد در زمینه های مختلف از جمله محیط زیست، بهداشت و درمان، مبارزه با قاچاق مواد مخدر، ایمنی سازی مراکز هسته ای، اجرای برجام و زمینه های دیگر با ایران همکاری داشته باشد.

فومیو کیشیدا در ادامه با اشاره به ایجاد انسجام در زمینه های همکاری دو کشور گفت: قرار است شورای همکاری ایران و ژاپن تشکیل و تمام همکاری ها با نظارت این شورا انجام شود تا به صورت جامع بتوانیم همکاری ها را عملی کنیم.

وی با اشاره به بحث های کارشناسی بین دو کشور در خصوص موافقتنامه سرمایه گذاری مشترک ابراز امیدواری کرد هر چه زودتر این موافقتنامه امضاء شود و متعاقبا به تصویب پارلمان های دو کشور برسد تا راه برای افزایش سرمایه گذاری شرکت های ژاپنی در جمهوری اسلامی ایران هموار شود.

فومیو کیشیدا وزیر امورخارجه ژاپن که برای دیدار رسمی دو روزه وارد کشورمان شده است ظهر امروز با وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفتگو کرد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا