اخبار
کد خبر : 7975 ۱۳۹۸/۰۴/۰۵   ۱۹:۳۶:۱۲

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی:
متوسط سن اعتیاد در استان بیشتر از میانگین کشوری است

 

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی گفت: متوسط سن اعتیاد در استان ۲۳ سال و یک ماه است که یک ماه نسبت به میانگین کشوری بیشتر است.

به گزارش نای قلم، علی مصطفوی در همایش بزرگ سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر که در سالن اداره برق برگزار شد، اظهار کرد: نیروهای امنیتی و انتظامی استان در راه حفظ و صیانت از کشور و مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر از هیچ اقدامی کوتاهی نکرده اند اما متاسفانه هم مرزی کشور با افغانستان که تولیدکننده اصلی تریاک جهان است، وجود گروهک ها و اشرار مسلح در ترکیه، حاشینه نشینی و بیکاری در داخل کشور مانع از این شده که اقدامات پیشگیرانه به چشم بیاید.

وی با تاکید بر اینکه وضعیت مواد مخدر در آذربایجان غربی به دلیل مرزی بودن نگران کننده است، اضافه کرد: طبق آخرین سرشماری ۴۰ درصد از زندانیان استان معتادان به مواد مخدر هستند که یک هشدار و زنگ خطر جدی برای جامعه است.

مصطفوی ادامه داد: براساس آمار ۷۶ درصد از کشفیات موادمخدر دنیا مربوط به ایران است ولی متاسفانه نهادهای بین المللی با وجود شعار مبارزه با مواد مخدر تاکنون نه تنها از ایران حمایت نکرده اند بلکه با تحریم های بی رحمانه جلوی مبارزات ایران را نیز گرفته اند.

وی ادامه داد: حمایت از سازمان های مردم نهاد، آموزش در مدارس و کارهای فرهنگی می تواند از گسترش اعتیاد در جامعه جلوگیری کند.

*لزوم برخورد جدی با قهوه خانه هایی که مواد مخدر عرضه می کنند

شهردار ارومیه نیز در این مراسم گفت: متاسفانه در برخی مراکز عمومی و کافی شاپ ها و قهوه خانه های سنتی ارومیه مواد مخدر سرو می شود که باید با این گونه موارد برخورد شود.

محمد حضرت پور افزود: اعتیاد یکی از بزرگترین معضلات اجتماعی است که ۲ونیم درصد از جمعیت ایران را گرفتار خود کرده است.

حضرت پور متذکر شد: متاسفانه در سال های گذشته اعتیاد در حوزه بانوان بیشتر گسترش یافته است.

وی تصریح کرد: باید با مبارزه نرم و به دور از کار امنیتی و سیاسی به دنبال کاهش این معضل در جامعه باشیم.

حضرت پور جامعه سالم را در گرو داشتن افراد سالم داست و یادآور شد: رسالت اصلی دستگاه های فرهنگی مبارزه نرم و اجتماعی کردن این معضل است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا