اخبار
کد خبر : 7974 ۱۳۹۸/۰۴/۰۵   ۱۹:۳۳:۵۱

معاون اداره کل، میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی:
اطلس گردشگری استان تهیه می شود

 

معاون اداره کل، میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی از آغاز فاز اول تهیه اطلس گردشگری استان خبر داد.

به گزارش برنا نای قلم، ریتا خضرزاده در گفتگویی اظهار کرد: در حال حاضر اعتبارات لازم برای تهیه اطلس گردشگری سه شهرستان پیرانشهر، سردشت و نقده تامین شده و قرارداد تهیه آن با شرکت مجری بسته شده است که طبق قرارداد طی شش تا هشت ماه آینده این اطلس تحویل داده شود.

وی با تاکید بر نیاز استان برای تهیه این اطلس، معرفی جاذبه ها، توانمندی های هر شهرستان و جذب توریسم را از اهداف تهیه این اطلس عنوان کرد و افزود: در این اطلس اطلاعات کامل از زیبایی های هر فصل، جاذبه های ژئوتوریسم، اکوتوریسمی، معادن، چشمه های آب گرم، غارها و کلیه جاذبه های ملموس و غیرملموس سه شهرستان جمع آوری و ارائه می شود.

خضرزاده با بیان اینکه اعتبارات ملی و استانی حوزه گردشگری برای معرفی هرچه بیشتر جاذبه های استان از طریق تبلیغات، چاپ بروشور و کتابچه محدود است، تصریح کرد: متاسفانه اعتبار کافی برای تهیه اطلس کامل استان در حال حاضر وجود ندارد که در صورت تامین اعتبار اطلس تمام شهرستان های استان تهیه می شود.

وی ادامه داد: وجود مرز مشترک با سه کشور پتانسیل بالای استان را نشان می دهد اما با وجود ظرفیت های قابل توجه موجود در استان این پتانسیل ها وجاذبه های مختلف با محدودیت های اعتباری موجود شناسایی و اطلاع رسانی کافی نشده است که همکاری بخش خصوصی در این حوزه می تواند کارساز باشد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی هم چنین اضافه کرد: با اطلاعات این اطلس گردشگری، گام موثری در افزایش گردشگر در استان شاهد خواهیم بود.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا