Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 7958 ۱۳۹۸/۰۴/۰۲   ۲۳:۰۰:۰۸

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی:
اجرای 4 فقره احکام قلع و قمع مستحدثات غیرمجاز در استان

 

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی، از اجرای چهار فقره احکام قلع و قمع و تخریب ساخت و ساز غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی شهرستان ارومیه از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

به گزارش نای قلم، مهدی سرخوش در گفتگویی اظهار کرد: در این راستا دو هزار و 100  متر مربع از اراضی باغی و زراعی شهرستان که با تغییر کاربری غیرمجاز مواجه شده بودند با هماهنگی نیروی انتظامی و نماینده دادستان شهرستان قلع و قمع بنا شدند.

وی افزود: در چند روز گذشته نیز درسطح هشت هکتار از اراضی زراعی و باغی شهرستان ارومیه واقع در محدوده روستای کوسه آباد و یک هکتار از اراضی واقع در محدوده روستای گل پاشین و بیلان منطقه امامزاده ارومیه  که به صورت غیرمجاز اقدام به تفکیک اراضی، دیوارکشی، جدول کشی، احداث بنا و شارع کرده بودند، در قالب تبصره دو ماده 10 قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی با حضور نیروی انتظامی و نماینده دادستان شهرستان برای قلع و قمع مستحدثات غیرمجاز اقدام شد .

سرخوش با تاکید بر پیامدهای سو تغییر کاربری در اقتصاد کشاورزی آذربایجان غربی، اظهار کرد: با توجه به اینکه بخش‌های تخصصی سازمان جهاد کشاورزی برای اراضی زراعی و باغی و بالا بردن سطح کیفی و کمی محصولات و تولیدات کشاورزی برنامه خاص تکلیفی دارند، کاهش مساحت زمین‌های زراعی و باغی در اثر تغییر کاربری‌، این اهداف را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی افزود: هرگونه تغییر کاربری در اراضی زراعی و باغی به طور مستقیم موجب کاهش مساحت موجود در اراضی کشاورزی  و در نتیجه کاهش تولید محصولات کشاورزی می‌شود که این موضوع در دستیابی به خودکفایی و توسعه صادرات و تولیدات کشاورزی استان نقش بسزایی دارد .

سرخوش خاطر‌نشان کرد: مقابله با تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی مستلزم همکاری دیگر دستگاه‌های دولتی اعم ازاداره مسکن و شهرسازی، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای، بخشداری ها و دهیارها، شوراهای اسلامی روستاها و شهرداری است که از طریق ارتقای سطح اطلاع رسانی و فرهنگ سازی توسط رسانه های جمعی مخصوصا صدا و سیما، ائمه جمعه و سازمان های مردم نهاد غیردولتی می توان مشارکت مردمی را در قبال جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی در استان افزایش داد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا