اخبار
کد خبر : 7955 ۱۳۹۸/۰۴/۰۲   ۲۲:۱۷:۲۶

فراکسیون حقوق بشر مجلس؛
پیگیر حقوق بازماندگان حادثه تلخ تروریستی ماکو هستیم

 

فراکسیون حقوق بشر مجلس شورای اسلامی با صدور بیانیه‌ای ضمن ابراز همدردی خود با خانواده‌های قربانی اقدام اخیر گروهک‌های تروریستی در شهر ماکو، خود را موظف به پیگیری احقاق همه حقوق مادی و معنوی بازماندگان چنین حادثه تلخ تروریستی می‌داند.

‌به گزارش نای قلم به نقل از خانه ملت، فراکسیون حقوق بشر مجلس شورای اسلامی در بیانیه امروز (یکشنبه) نسبت به اقدامات شرارت‌بار و جنایتکارانه اخیر گروهک‌های تروریستی در غرب کشور واکنش نشان داد.

در بیانیه فراکسیون حقوق بشر مجلس شورای اسلامی آمده است: ایرانی‌های کُرد زبان خصوصاً در استان‌های غربی کشور در حافظه تاریخی ملت ایران همواره به عنوان نماد غیرت، پایداری و مقاومت شناخته شده‌اند.

در این بیانیه تاکید شده است: آن مردمی که در برابر شرارت‌ها و جنایت‌های ضد انقلاب تجزیه طلب در اولین روزهای انقلاب مردانه ایستادند، آنها که در طول هشت سال دفاع مقدس برای حفظ وجب به وجب خاک وطن با نثار خون پاکشان در هر بزنگاهی یار و یاور انقلاب اسلامی بودند، همان قوم کُرد و همان‌هایی که ایرانی‌ترین اقوام ایرانند.

در بیانیه فراکسیون حقوق بشر مجلس تصریح شده است: امروز خبرهایی نگران کننده از برخی شهرها و روستاهای کوچک مرزی در غرب کشور به گوش می‌رسد که حکایت از معدود تحرکات بزدلانه گروهک‌های تجزیه طلب تروریستی و ضد انقلاب برای باج‌گیری از فعالین اقتصادی، مصادره اموال و دسترنج مردم و در نهایت انتقام از مردم بی دفاع انتقام دارند.

بیانیه فراکسیون حقوق بشر مجلس تاکید کرد: اجرای عملیات کمین در مسیر راه‌های روستایی و مرزی، شبیخون ناجوانمردانه به غیر نظامیان بی‌دفاع، ربایش دختر و پسران جوان و نوجوان ازجمله شیوه این نامردمان است که خون هر هم‌وطنی را به جوش می‌آورد.

خطاب بیانیه فراکسیون حقوق بشر مجلس شورای اسلامی پیش از هر چیز به کشورهای غربی داعیه‌دار حقوق بشر است که چشم بر همه این رذالت‌ها و جنایت‌های سازمان یافته بسته و سرکردگان این گروهک‌ها را در کشورهای خود میزبانی می‌کنند.

بیانیه این فراکسیون می‌افزاید: آیا وقت آن نرسیده که این کشورها در برابر افکار عمومی ملت شریف ایران پاسخگو باشند و به مسئولیت‌های بین‌المللی خود به دور از مطامع و اهداف سیاسی عمل کنند. آیا حمایت مالی، اعطای پناهندگی، فراهم سازی و تسهیل شرایط فعالیت آزادانه برای انجام طراحی و دادن دستور اقدامات تروریستی و جنایت کارانه، نادیده گرفتن سوابق تروریستی و احکام تعقیب بین‌المللی این تروریست‌ها، معنایی غیر از همدستی با تروریسم در انجام جنایت علیه ملت بزرگ ایران دارد؟

فراکسیون حقوق بشر مجلس شورای اسلامی در این بیانیه از دستگاه‌های مسئول کشور خواست که واکنشی قاطع در دفاع از هموطنان کُردمان در غرب کشور داشته باشند.

فراکسیون حقوق بشر مجلس شورای اسلامی به نمایندگی از ملت غیور ایران ضمن ابراز همدردی خود با خانواده‌های قربانی اقدام اخیر گروهک‌های تروریستی در شهر ماکو، خود را موظف به پیگیری احقاق همه حقوق مادی و معنوی بازماندگان چنین حادثه تلخ تروریستی می‌داند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا