اخبار
کد خبر : 7953 ۱۳۹۸/۰۴/۰۲   ۲۱:۴۸:۴۷

یادداشت؛
مشارکت حداکثری؛ یک ضرورت و مهم‌ترین وسیله تامین امنیت ملی

 

عملکرد دولت روحانی در 2 سال گذشته باعث شده تا مردم مشخصا در حوزه اقتصاد و معیشت خود با تنگناهای زیادی مواجه شوند و دولت و جریان حامی‌اش را مقصر به‌وجود آمدن چنین شرایطی قلمداد کنند.

این در حالی است که سال جاری با یکی از حساس‌ترین انتخابات یعنی مجلس یازدهم همراه است و جریان‌های سیاسی همه تلاش‌های خود را برای حضور پر قدرت‌تر جهت کسب کرسی‌های بیشتر در مجلس به‌کار گرفته‌‌اند.

اگرچه باید اذعان داشت که لازمه برگزاری انتخاباتی رقابتی و با شکوه حضور گسترده و مشارکت بالای مردم است. لذا برای حضور مردم در انتخابات باید پیش زمینه‌هایی فراهم کرد تا با رضایت خاطر وارد عرصه انتخابات شوند.

با مراجعه به انتخابات اخیر در سال‌های 94 و 96، اتفاقاتی که افتاد و راهبردهایی که مقام معظم رهبری مطرح کردند و فرمودند رای حق‌الناس است و اگر کسی نظام را هم قبول ندارد بیاید و در انتخابات شرکت کند و رای و نظر خود را بدهد، این مساله همواره مطرح بوده که انتخابات در کشورمان شاید بیش از آنچه در دنیا دیده می‌شود، مهم و حیاتی می‌نماید.

اتفاقات بسیاری در عرصه‌های داخلی و بین‌المللی رخ داده که جملگی درصدد ایجاد عدم امید و اعتماد در جامعه بوده و هستند. بحرانی که در آن هستیم، چالش‌های حوزه برجام و مزاحمت‌های آمریکا بخشی از بحران‌های ایجاد شده است. لذا ضرورت این موضوع که اصل مشارکت حداکثری یک ضرورت و مهم‌ترین وسیله تامین امنیت ملی کشور و حفظ تمامیت ارضی است بر کسی پوشیده نیست و همین امر می‌تواند مزاحمت‌های آمریکا را بی‌اثر کند. از این جهت باید خیلی به بحث مشارکت حداکثری مردم در انتخابات و سایر مشارکت‌های اجتماعی پرداخته و بها داده شود و مشخصا مسئولان باید از حالا به‌خصوص برای قشر خاکستری جامعه ایجاد اعتماد کنند. درصدی از اصولگرایان و اصلاح‌طلبان هستند که همواره در صحنه حاضر بوده و فعالند و بالاخره کم یا زیاد در انتخابات شرکت می‌کنند، اما اصل مساله اینجاست که باید رای‌های خاکستری به صحنه آمده و فعال شوند.

در این راستا به‌نظر می‌رسد که باید مسوولان وارد صحبت شوند تا با هماهنگی با هم در عموم رای دهندگان امید و خوش‌بینی نسبت به جایگاه و تاثیر انتخابات در سرنوشت ایجاد کنند.

البته متاسفانه انتقادات بسیاری به نحوه عملکرد دولت و عدم تحقق بخشیدن به مطالبات مردم و اصلاح‌طلبان وجود دارد. چرا که مردم فکر می‌کردند با رای 24میلیونی به روحانی، رئیس‌جمهور به وعده‌های خود و مطالبات آنها عمل خواهد کرد که در عمل شاهد چنین اتفافی نبودیم.

لذا دولت، وزارت کشور و دیگر مسئولان باید اقدامات هدفمند و دامنه‌داری را برای متقاعد کردن مردم برای حضور همه‌جانبه و فعال در صحنه و مشارکت در دست اقدام داشته باشند و فکر نکنند که هنوز برای این کار زود است، چرا که ممکن است این انتخابات با سایر مقاطع انتخاباتی متفاوت باشد و گرم شدن تنور انتخابات در جامعه زمان بیشتری ببرد.

سیدمحمود میرلوحی/ استاندار اسبق آذربایجان غربی

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا